تمجید دنیامالی از سایپا؛

سایپا در دوران تحریم خوب درخشید | در خودروسازی موفقیت های خوبی به دست آوردیم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش خوب مدیران سایپا برای پلت فرم ها و تولید خودروهای متنوع گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا برای صنعت خودرو و تلاش برای توقف فعالیت سایپا موفق آمیز نبوده چرا که مدیران سایپا در دوران تحریم خوب درخشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از «میهن صنعت»، احمد دنیامالی نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم مدیران سایپا برای همکاری با نیروهای مسلح در تامین و ساخت قطعات خودرو در داخل کشور گفت: همکاری سایپا با نیروهای مسلح در زمینه بومی سازی قطعات اقدام بسیار خوبی است. با توجه به ظرفیت های خیلی خوبی که ما در حوزه صنایع دفاعی داریم که از نظر تکنولوژی و صنعت پیشرفته است، می تواند به افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو در داخل کمک کند.

وی با اشاره به تلاش مدیران سایپا برای بومی‌سازی پلت‌فرم خودرو و طراحی چند خودرو مبتنی بر این پلت‌فرم و تکمیل چرخه ساخت خودرو در کشور و بی نیازی از شرکت‌های خارجی و خنثی کردن اثر تحریم‌ها گفت: یکی از موانعی که در زمینه تولید خودرو داشتیم طراحی پلت فرم ها بود که خوشبختانه مدیران سایپا در این زمینه تلاش های خوبی داشتند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با طراحی این پلت فرم ها، سایپا توانست مدل های متنوعی خودرو را وارد بازار کند و این اقدام می تواند به افزایش کیفیت، افزایش تولید و مانع خروج ارز از کشور شود.

دنیامالی گفت: اعتقادم این است که ما اگر مشابه جنسی که می خواهیم وارد کنیم، در داخل تولید کنیم و حتی اگر ۱۰ درصد قیمت تولید در داخل گرانتر از جنس خارجی، در بیاید، اما به خاطر مبحث ایجاد اشتغال در داخل، ایجاب می کند به سمت تولید در داخل برویم.

نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های مدیران سایپا در دوران تحریم های ظالمانه آمریکا برای صنعت خودرو گفت: اگر ما امروز در بحث خودروسازی و ساخت قطعات موفقیت های خوبی به دست آوردیم به واسطه همین تحریم ها بوده است.

دنیال مالی گفت: آمریکا هر آنچه که می توانست، تحریم کرد، ما نگران تحریم های آنها نیستیم. خوشبختانه مدیران سایپا  و صنعت خودرو در جهت خودکفایی از فضای تحریم خوب استفاده کردند و بسیاری از قطعاتی که ما وارد می کردیم را الان خودمان تولید می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سایپا مجموعه بزرگی است و ما باید کمک کنیم به این مجموعه تا بهره وری بالاتری داشته باشد، تصریح کرد: افزایش تولید و استفاده از روش های جدید تولید می تواند کمک کننده باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با وجود تمام تحریم ها در سال های اخیر، سایپا به خوبی توانست خودرو جدید وارد بازار کند. امیدواریم شرایط به گونه ای برای سایپا  باشد تا خودرو با قیمت مناسب و کیفیت بهتر تولید کند.

Share