فرماندار تالش با انتقاد از رسانه‌ها:

از مردم اسالم عذرخواهی می‌کنم | پل گذر موقت در اسالم ساخته‌ می‌شود

نماینده عالی دولت در تالش اظهار کرد: تمامی مسئولین شهرستانی و استانی پیگیر حل هر چه سریعتر این مشکل و ساخت پل جدید هستند و بزودی شاهد نصب پل موقت برای برقراری تردد خواهیم بود‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفدهمین جلسه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های تالش به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار، معاون عمرانی فرماندار، بخشداران، شهرداران، مشاوران و پیمانکاران ساماندهی رودخانه ها و اصحاب رسانه در فرمانداری تالش برگزار شد.

فرماندار تالش در جلسه ساماندهی رودخانه‌های تالش ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولین اجرایی در بازسازی سردهنه‌ها، بیان کرد: با بازسازی بموقع ۴۰ سردهنه در شهرستان از ورود آب به خانه‌ها و آسیب به شهروندان جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه فقط ۲۰درصد اعتبارات در سال گذشته تخصیص یافت، افزود: با این اعتبار تعدادی پروژه انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است.

مهدوی با اشاره به آسیب‌های سیل چند روز گدشته در اثر بارش باران، تصریح کرد: متأسفانه دیواره فرعی در چوبر ۶۰متر تخریب شده و موجب قطعی برق، آب و گاز در آن منطقه شد.

فرماندار تالش همچنین گفت: رانش زمین در طولارود موجب تخریب راه دسترسی و همچنین در اثر بارش پل اصلی داخل شهر اسالم نشست و تخریب شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به قدمت و فرسودگی پل اسالم گفت: این پل علاوه بر جنبه ارتباطی، جنبه‌ی اقتصادی نیز دارد و بابت مشکلات بوجود آمده بعنوان نماینده دولت از مردم اسالم عذرخواهی می‌کنم.

مهدوی افزود: تمامی مسئولین شهرستانی و استانی پیگیر حل هر چه سریعتر این مشکل و ساخت پل جدید هستند و بزودی شاهد نصب پل موقت برای برقراری تردد خواهیم بود‌.

وی در ادامه با بیان اینکه با فروکش کردن آب ساماندهی انجام خواهد شد، بیان داشت: ساماندهی سردهنه‌ها در منطقه ضروری است.

فرماندار تالش با اعلام اینکه ساماندهی سردهنه‌ها نیازمند ۴۰میلیارد تومان هزینه بود، گفت: ۲۰درصد اعتبارات استانی به تالش اختصاص یافت و برای بازسازی و لایروبی سردهنه‌ها مابقی اعتبارات را بخش خصوصی متقبل شد.

نماینده عالی دولت در تالش افزود: در فروردین امسال با نزدیک شدن فصل زراعت در موعد مقرر ساماندهی سردهنه‌ها برای دستیابی کشاورزان به آب برای آبیاری مزارع همه سردهنه‌ها آبگذاری شده و شرایط کار کشاورزی فراهم‌ گردید.

مهدوی با تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه، از نوع و شکل اطلاع رسانی برخی رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: حادثه در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و در شرایط بعد از حادثه باید دست‌به‌دست هم‌داده و مشکلات و آسیب‌ها را از بین ببریم نه اینکه با تخریب باعث تضعیف مسئولین شویم.

وی با انتقاد از خبررسانی تحریک آمیز برخی رسانه‌ها از آنان خواست تا موجب تحریک جامعه نشوند و سعی در حل مشکلات داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتقاد سازنده حق رسانه ها است، گفت: به تلاش‌های یکدیگر احترام گذاشته و با در نطر گرفتن شرایط بحران انتقاد سازنده نموده و از تخریب مسئولین هیچ مشکلی از مردم حل نمی‌شود.

Share