فرماندار رضوانشهر مطرح کرد؛

خسارت سیل به تاسیسات رضوانشهر بیش از ۴۰ میلیارد تومان است

فرماندار رضوانشهر گفت: خسارت ناشی از سیل در سال جاری به تاسیسات مختلف این شهرستان بیش از ۴۰ میلیارد تومان می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فرمانداری رضوانشهر، محمود قاسمی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران رضوانشهر با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اعضای ستاد این مدیریت، خواستار توجه ویژه مدیریت بحران استان به این شهرستان در خصوص تامین اعتبارات شد.

وی افزود: میزان خسارت وارده سیل از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه‌های مختلف حدود چهل میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که شامل ۲۱ سردهنه کشاورزی و تاسیسات آبرسانی، ابنیه فنی، پل‌ها و حاشیه راه‌ها و محورهای مواصلاتی، ۵ هزار و ۵۱۰ هکتار مزارع کشاورزی، تأسیسات دامی و دام زنده دامداران، حریق و غیره می‌باشد.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به وجود درختان مزاحم و حادثه ساز در حاشیه راه‌ها و رودخانه‌ها گفت: مهمترین موضوع در این راستا، درختان حادثه ساز در داخل و حاشیه رودخانه‌ها می‌باشند که در مواقع طغیان رودخانه‌ها باعث تخریب پل‌ها و ابنیه خواهد شد و برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی، خواستار صدور مجوز برای حذف درختان حادثه ساز در سطح شهرستان هستیم.

وی همچنین با اشاره به وجود راهدارخانه در محور پونل به خلخال (واقع در روستای زندانه) گفت: برق‌رسانی به راهدارخانه برای ما بسیار مهم است و حضور راهداران عزیز در این مکان جهت امدادرسانی و به حادثه دیدگان احتمالی و مراقبت از جاده‌ها نیاز به تجهیز این مکان در درجه اول به برق است.

فرماندار رضوانشهر همچنین گفت: با توجه به شرایط بحرانی و حادثه‌خیز در محور پونل به خلخال و به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی نیاز به احداث پایگاه امداد و نجات در این محور می‌باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه ۲۸ روستا در بخش مرکزی و پره سر در معرض خطر رانش زمین هستند گفت: در این زمینه مدیریت بحران استان مساعدت لازم را در خصوص تامین اعتبار مربوطه مبنی بر پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی را داشته باشد.

وی همچنین گفت: در حوزه برق آسیب‌پذیر هستیم و نیاز به کمک و مساعدت ویژه داریم تا انشالله در مواقع برف سنگین با قطعی برق مواجه نشویم و خواستار تامین اعتبار در خصوص تعمیر شبکه برق می‌باشیم.

فرماندار رضوانشهر در خصوص تأمین امکانات لازم برای مدیریت شهری در این مناطق افزود: با توجه به تجربه سال‌های قبل و بارش برف‌های سنگین در این مناطق تجهیز ماشین آلات شهرداری‌های رضوانشهر و پره سر به برف روب از مهمترین درخواست‌های ما می‌باشد.

دستگاه‌های اجرایی تاسیسات و زیرساخت‌های خود را بیمه کنند

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که دولت از امسال هیچ گونه هزینه‌ای در حوزه بحران برای تاسیسات و زیرساخت‌ها پرداخت نمی‌کند گفت: همه دستگاه‌های اجرایی تاسیسات و زیرساخت‌های خود را بیمه نمایند.

امیر مرادی اظهار داشت: در مورد درختان مزاحم و احتمال آسیب رساندن به تأسیسات مربوطه، این موارد جزء مصوبات استانی می‌باشد و باید نسبت به رفع این مشکل و حذف آن اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به برق‌رسانی به راهدار خانه زندانه در محور پونل به خلخال افزود: برق دار نمودن راهدارخانه جزء مصوبات استانی است که باید انجام بشود و حق سوء استفاده برای جای دیگر را ندارند.

مرادی همچنین در خصوص تأمین امکانات برف روبی برای شهرداری‌های این مناطق افزود: شهرداران و تعاونی‌های دهیاری‌ها دستگاه‌های برف روب خریداری نمایند وهزینه مربوطه را مدیریت بحران استان پرداخت می‌نماید.

وی همچنین افزود: در حوزه رانشی مشکلی از نظر تامین اعتبار نداریم و بنیاد مسکن شهرستان ۲۸ روستای رانشی را ارزیابی نماید تا طی نشستی با فرماندار و مدیرکل بنیاد مسکن استان تصمیم گیری شود.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه با قدردانی از تلاشهای بخش خصوصی و شرکت آب، نیرو و شرکت ژیان پیمانکار پروژه سد شفارود برای کمک در مواقع بحرانی گفت: از زحمات این عزیزان که همواره در همه حوادث و اتفاقات در کنار ما هستند تشکر و قدردانی می‌کنم.

Share