در جلسه ستاد مقابله با کرونای آستارا عنوان شد؛

کاهش ۵۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در آستارا | تست از رانندگان خارجی کامیون‌های ترانزیت

ر فرید بصیری مقدم گفت: در این روزها تعداد بستری‌های بیمارستان از مرز ۸۰ بیمار با کاهش ۵۰ درصدی به حدود ۴۰ نفر رسیده و نباید تصور کنیم که بیماری از شهرستان دور شده و خطر همچنان در کنار ما است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهل و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 فرماندار آستارا گفت: مشاغل گروه یک مثل سوپرمارکت، نانوایی و مرغ فروشی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیش از پیش توجه کنند تا وضعیت کرونا در این شهرستان از حال بحرانی خارج شود.

عباس صابر بیان کرد: در حال حاضر به صورت رسمی وضعیت این شهرستان قرمز است اما بر اساس گزارش‌های به دست رسیده از تعداد بستری‌های در بیمارستان به زودی وضعیت کرونا در آستارا نارنجی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در آستارا بیان کرد: برخی از واحدهای صنفی در گروه مشاغل شماره یک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این امر به عنوان یک منبع آلودگی در شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شود و باید نظارت‌های بهداشتی در کارگاه‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی تشدید شود.

وی تصریح کرد: همکاری بازاریان آستارا در راستای پیش بردن این شهرستان به وضعیت نارنجی کرونا قابل تقدیر است و فعالیت واحدهای صنفی طی امروز و فردا به مناسبت شب یلدا از ساعت ۱۸ باید تعطیل شوند.

وی بیان کرد: حفظ وضعیت نارنجی آستارا و تغییر آن به رنگ زرد جزو برنامه‌های ستاد مقابله با کرونای این شهرستان است و در این راستا باید شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌های شبانه همکاری کنند.

غربالگری از ۶۴ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با اشاره به دغدغه مندی پرستاران و مدافعان سلامت برای بهبودی مردم و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: طرح غربالگری شهید سلیمانی در این شهرستان توسط بسیجیان و با همکاری سایر نهاد‌ها با قوت در حال انجام است.

سرهنگ بهزاد قنبری گفت: تا امروز ۶۳ هزار و ۹۵۰ نفر در قالب ۱۸ هزار و ۳۸۷ خانوار شهرستان تا امروز مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و ۲۲۱ مورد مشکوک به کرونا در این طرح شناسایی شد که پس از انجام تست، ۹۱ نفر بیمار کرونایی شناسایی شده و مورد قرنطینه و حمایت قرار گرفتند و تا امروز حدود ۷۰ درصد جمعیت آستارا مورد غربالگری قرار گرفته اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اشاره به اینکه پس از بیش از دوهفته شرایط سنگین وضعیت قرمز این شهرستان به سوی نارنجی گفت: باید شرایط را کاملا درک کرده و اجازه ندهیم دوباره شرایط کرونا در آستارا قرمز شود.

کاهش ۵۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در آستارا

دکتر فرید بصیری مقدم گفت: در این روزها تعداد بستری‌های بیمارستان از مرز ۸۰ بیمار با کاهش ۵۰ درصدی به حدود ۴۰ نفر رسیده و نباید تصور کنیم که بیماری از شهرستان دور شده و خطر همچنان در کنار ما است.

وی ادامه داد: سیاست شبکه بهداشت و درمان بر کاهش تعداد بستری در بخش عمومی و مراقبت‌های ویژه است و قطعا بدون همکاری و کمک مردم این مسیر آسان و مدیریت امکان‌پذیر نخواهد بود و تب‌سنجی و شست و شوی دست‌ها باید هر روز در سطح جامعه انجام شود.

بصیری مقدم بیان کرد: طبق رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان اختصاص تست‌های تشخیص سریع کرونا به شکل انبوه برای انجام تست از رانندگان خارجی کامیون‌های ترانزیت در دستور کار قرار گرفته و در این حوزه نیز اقدامات موثر و کار آمد را انجام داده ایم.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا در این جلسه با اشاره به لزوم تلاش مردم و اصناف در جهت کاهش شیوع کرونا در این شهرستان گفت: در این مدت ۸۰ واحد صنفی متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند پلمب شدند و به ۴۶۰ واحد صنفی تذکر‌های لازم داده شد و پس از این اولویت ما بازرسی از مشاغل گروه ۱ در جهت رعایت دستورالعمل‌ها است.

Share