فرماندار آستارا خبر داد؛

کاهش بستری بیماران کرونا در آستارا | ۳۸۶ نفر از بیماران مرخص شده اند

فرماندار آستارا گفت: شمار بیماران مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا که به بیمارستان این شهرستان مراجعه می‌کنند، هر روز کاهش می‌یابد و بر تعداد بهبود یافته‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا گفت: تاکنون ۴۶۳ بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا بستری و از این تعداد ۳۸۶ نفر مرخص شده اند و این موفقیت حاصل همکاری مردم، فرمانداری، سپاه، اداره های مرتبط، سمن ها و رسانه هاست.

وی افزود: باید مکانی به عنوان نقاهتگاه بیماران ترخیص شده تامین کنیم تا برای پیشگیری از پراکندگی ویروس، آنها به مدت چهار هفته در نقاهتگاه استراحت کنند.

رستم زاد گفت: اگر دوباره با دوره اوج یا پیک بیماری کرونا مواجه شویم، بیمارستان آستارا ظرفیت پذیرش بیماران زیاد را نخواهد داشت و باید محل جدیدی برای این امر منظور شود.

فرماندار آستارا اظهار کرد: ۹۴ هزار و ۷۶۰ نفر در قالب ۳۱ هزار خودرو از نهم اسفندماه تا پایان روز شانزدهم فروردین ماه، در گردنه حیران برای پیشگیری از بیماری کرونا، تب‌سنجی شده‌اند.

وی ادامه داد: عوامل هلال احمر و سایر دستگاه ها در گردنه حیران مستقر هستند و ظرف مدت یاد شده ۲۳ نفر به علت تب بالا به مرکز درمانی حیران منتقل شده اند.

 

Share