با حضور معاون جهاد کشاورزی گیلان؛

سرپرست جدید جهاد کشاورزی آستارا منصوب و معارفه شد

از زحمات «ایرج شیارکار» مدیر پیشین جهاد کشاورزی آستارا تجلیل به عمل آمد و «ساسان کارجویان» به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی گیلان در سفر یکروزه به شهرستان مرزی بندر آستارا در آیین تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: استان گیلان ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۳۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و ۱۰۰ هزار هکتار آن اراضی باغی است.

احمد زارع با اشاره به برداشت سالیانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از اراضی کشاورزی گیلان بیان کرد: بیشتر محصول استحضار شده از اراضی کشاورزی استان برنج می‌باشد.

وی با اشاره به برداشت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن برنج از شالیزارهای گیلان عنوان کرد: ۷۰ هزار هکتار دیگر نیز اراضی زراعی مثمر باغی داریم که از آن‌ها ۵۲۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی هر سال در استان گیلان برداشت می‌شود.

زارع گیلان را یک قطب کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: رونق بخش کشاورزی و زیرساخت‌های آن مبین این است که در تولید ارتقا وجود دارد و علاوه بر ارتقای در تولید، در مباحث خاک و آب شاهد ارتقای راندمان هستیم.

معاون جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در راستای ارتقای مدیریتی اقدامات شایسته‌ای در گیلان انجام شده است، تصریح کرد: افزایش ۶ درصدی تولید سالیانه نشان دهنده این می‌باشد که ارتقاء زیرساخت‌ها تاثیر مستقیمی را در این زمینه داشته است.

زارع در ادامه با اشاره به میزان استحصال مرکبات از اراضی باغی گیلان یادآور شد: اراضی مرکبات استان حدود ۱۱ هزار هکتار شامل نارنگی و پرتقال است و پیش‌بینی برداشت ۱۱۰ هزار تن در یک سال را داریم.

وی با بیان اینکه در کنار این مرکبات حدود ۷ هزار هکتار اراضی کیوی داریم، اضافه کرد: انتظار می‌رود در سالجاری ۱۴۰ هزار تن کیوی از این اراضی استحصال شود.

زارع همچنین با اشاره به تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، بیان کرد: در این زمینه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیز اعتبار اختصاص یافته است و در این بحث حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری مشمول این طرح خواهد شد.

در پایان این مراسم از زحمات «ایرج شیارکار» مدیر پیشین جهاد کشاورزی آستارا تجلیل به عمل آمد و «ساسان کارجویان» به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

 

Share