: همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج

تجهیز پاسگاه‌های سرمحیط بانی گیلان

پاسگاه های سرمحیط بانی استان گیلان در هفته بسیج با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست تجهیز شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج، محیط زیست گیلان نسبت به تجهیز ۱۵ پاسگاه محیط بانی، که از توسعه یافتگی کمتری برخوردارند اقدام نمود.

وی اظهار داشت: این تجهیزات شامل تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و رفاهی نظیر (فرش، کولر، تلویزیون، یخچال، جارو برقی، ماشین لباسشویی، تجهیزات انفرادی و…) می‌باشد.

کفایی اظهار داشت: محیط بانان در دفاع از انفال الهی و محیط زیست، درجبهه و صف اول مبارزه هستند و از دل و جان مایه می‌گذارند و در راه حفظ آب و خاک میهن مقدس اسلامی به استقبال خطر می‌روند لذا به معنی واقعی محیط بانان بسیجی‌وار و بی‌ادعا به انجام خدمت مقدس خود در اقصی نقاط استان می‌پردازند، از این رو تامین حداقل امکانات استاندارد برای این قشر زحمتکش کمترین کاری است که در راستای احترام و قدردانی از این همکاران می‌توان صورت داد.

کفایی افزود: داشتن اقلیم‌های متفاوت، اکوسیستم‌های مختلف آبی، خشکی و تنوع کم نظیر گونه‌های حیات وحش موجب شده تا انجام خدمت در محیط زیست استان با مباحث و مشکلات متفاوتی روبرو باشد.

وی در پایان اظهار داشت: استان گیلان دارای۱۷۲ محیط بان می‌باشد که در ۲۱ پاسگاه محیط بانی گیلان مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند. ۱۵ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی – چهار اثر طبیعی ملی – پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹/۱۶درصد از سطح کل استان را شامل می‌شود؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع (اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده) نیز بوده که ۱۰/۳درصد از سطح کل استان را شامل می‌شود.

Share