فتح اللهی مطرح کرد: اختصاص 7 میلیارد تومان جهت تقویت زیرساخت های ورزشی

انتقاد فرماندار از نحوه نگهداری ورزشگاه سردار جنگل | تجهیز ورزشگاه عضدی مطالبه مردم است

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم توجه ویژه به نگهداری و حفظ فضاها و تجهیزات ورزشی، از اختصاص بالغ بر ۷ میلیارد تومان جهت تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح اللهی در نشست هفتگی با نمایندگان شهرستان که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با محوریت بررسی مشکلات زیرساختی ورزش شهرستان رشت برگزار شد با بیان اینکه هر کدام از اجزای جامعه در کنار هم و در قالب یک سیستم و یک هدف می‌توانند در جهت توسعه و ارتقا سطح فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و اجرایی یک منطقه اثرگذار باشند، اظهار داشت: هر جامعه‌ای باید با تمامی ارکان آن مورد توجه قرار گیرد و چنانچه دید ما به مسائل موجود در جامعه تک بعدی بوده و از سایر مباحث غفلت ورزیم، قطع به یقین اهداف عالی جامعه قابل دستیابی نخواهند بود.
مقام عالی دولت در مرکز استان، ورزش را یکی از ضروریات جامعه و لازمه تندرستی و ایجاد نشاط برای یکایک افراد دانست و تصریح کرد: ورزش خاص جوانان نبوده و ورای تامین سلامتی افراد اجتماع، در جهت ایجاد شور و نشاط اجتماعی و فراهم نمودن بستری جهت گذران اوقات فراغت، برای تمامی افراد جامعه اعم از زن و مرد، بسیار موثر است.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به این امر که ورزشکاران استان گیلان همواره در سطح کشوری و بین المللی دارای مقام و رتبه‌های برتر هستند، اظهار داشت: چندین نفر از ورزشکاران گیلانی به عنوان مسافرین المپیک برگزیده شده‌اند و کسب هر گونه افتخار در مقوله ورزش، کشور ما را در معرض دید جهانیان قرار داده و صدور فرهنگ و رسوم آن خطه از میهنمان را فارغ از تمام نگا‌های سیاسی، سبب می‌شود.
فتح اللهی نگاه به مقوله ورزش را از سوی دولت تدبیر و امید، همراه با برنامه ریزی شایسته و مدون خواند و در ادامه گفت: با توجه به میزان تاثیرگذاری امر ورزش در ایجاد تحولات روحی و جسمی در سطح جامعه، تخصیص اعتبار به این مبحث در سال جاری علیرغم تمامی محدودیت ها، افزایش یافته و به میزان ۷ میلیارد تومان رسید.
فرماندار شهرستان رشت در این خصوص افزود: اعتبار تخصیص داده شده به اداره ورزش و جوانان مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده، همچنین میزان اعتبار تخصیصی به ورزش مدارس ۵۰۰ میلیون تومان، تربیت بدنی دانشگاه گیلان، ۱ میلیارد تومان و تجهیز سالن‌های ورزشی متعلق به سپاه قدس ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بوده است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت نگهداری از تجهیزات و اماکن ورزشی، بیان کرد: عدم بهره برداری درست و اهمال در نگهداری از این اماکن، می‌تواند سبب تخریب فرسایشی سالن‌ها و اماکن ورزشی و نابودی تدریجی آن‌ها علیرغم تمامی تلاش‌هایی شود که در جهت بهسازی این مقوله صورت گرفته است.
وی رایگان بودن ورزش‌های عمومی را برای تمامی افراد جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: شرط عدالت، برخورداری تمامی آحاد جامعه از شرایطی برابر در استفاده از مکان‌های ورزشی و زمان‌های حضور در این اماکن است، از این رو برای نگهداری و مراقبت از سالن‌ها و تجهیزات ورزشی، پیشنهاد می‌شود که مدیریت این امر به بخش خصوصی واگذار شده تا تامین هزینه‌ها امکان‌پذیر باشد.
مهندس فتح اللهی در خصوص مشکلات موجود در ورزشگاه سردار جنگل، با انتقاد ازعدم وجود ساختار مدیریتی جهت نگهداری از این مجموعه، خاطرنشان کرد: با توجه به آب و هوای مرطوب شهرستان رشت، لزوم گازرسانی به این مجموعه ورزشی شدیدا احساس شده و این امر می‌تواند با اختصاص اعتبار ملی و یا با استفاده از اعتباراتی که در ردیف بودجه شرکت‌های گاز یا نفت برای اماکن ورزشی پیش بینی شده، قابل پیگیری باشد.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به لزوم بازسازی زمین چمن ورزشگاه عضدی رشت، گفت: تجهیز این ورزشگاه از مطالبات مردم این شهرستان است، همچنین چندین زمین ورزشی در بخش‌های تابعه این شهرستان وجود دارد که باید از ظرفیت‌های موجود برای باسازی و بهره برداری بهینه از آنان استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط شیوع کرونا وعدم حضور تماشاگران در زمین‌های ورزشی، خسارت‌های مالی زیادی به ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی وارد شده و نیاز به بازنگری و ارائه پیشنهادات جدید برای استفاده از قوانین در نگهداری اماکن ورزشی احساس می‌شود.
فتح اللهی حل مشکلات در حیطه ورزش را خاص اداره ورزش و جوانان ندانست و اظهار داشت: تمامی ارگان‌های ذیربط باید در این خصوص همکاری و هم افزایی داشته باشند و با هدفمندی و هماهنگی مابین این دستگاه‌ها و اداره ورزش و جوانان می‌توانیم گام‌های بلندی را در خصوص حل مشکلات در این زمینه برداریم.
فرماندار شهرستان رشت در خصوص بهینه‌سازی شرایط در حوزه ورزش بانوان نیز اظهار داشت: ایجاد فضایی مناسب با دسترسی راحت و ایمن در ساعاتی مناسب از روز، از مهمترین فاکتورهایی است که در خصوص ورزش بانوان باید مدنظر قرار گیرد.

Share