مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان؛

کمتر از ۷۰ درصد ایثارگران واکسن آنفلوانزا تزریق کردند|برگزاری غیرحضوری سالروز شهادت میرزاکوچک

پاکاری با بیان اینکه کمتر از ۷۰ درصد ایثارگران واجد شرایط گیلان واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند گفت: ۵۰۰ نفر از والدین شهدا نیز واجد دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «عبدالله پاکاری» امروز (یک‌شنبه، ۲۵ آبان) در بیستمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری گیلان با اشاره به ۱۱ آذر، نود و نهمین سالروز شهادت میرزا کوچک خان گفت: به دلیل شرایط کشور به‌لحاظ شیوع کرونا ویروس امسال مراسم سالروز شهادت میرزاکوچک خان و یادواره ۱۵۲ شهید روحانی گیلان حضوری برگزار نمی‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه این مراسم عصر سه‌شنبه (۱۱ آذر) از مزار شهید میرزاکوچک در سلیماندارت رشت به صورت زنده از شبکه باران پخش می‌شود افزود: تولید سرود و نماهنگ در خصوص میرزا و پخش از شبکه ملی، دیدار با خانواده شهدای روحانی استان از دیگر برنامه‌های امسال است.

وی با بیان اینکه کنگره ملی میرزا و نهضت جنگل همزمان با یکصدمین سال شهادت میرزا، آذر سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، اظهارداشت: به‌جهت برگزاری با کیفیت این کنگره از اکنون در حال برنامه‌ریزی و رایزنی با مسئولان ارشد جهت تخصیص اعتبار و حمایت مالی از کنگره هستیم.

پاکاری در ادامه به سفر استانی «اوحدی» رییس بنیاد شهید کشور به گیلان که ماحصل آن انعقاد دوتفاهم نامه در حوزه احداث مسکن و ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری بود اشاره کرد و عنوان داشت: بر اساس این تفاهم نامه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی احداث و ۲ هزار شغل در بازه زمانی دوساله برای ایثارگران ایجاد می‌شود.

وی همچنین از استاندار گیلان خواست تا ۲۰ درصد از ۶۰ هزار اشتغال تعهد شده بنیاد برکت در گیلان به جامعه ایثارگری اختصاص یابد تا نیروهای قراردادی زیرمجموعه‌های وزارت کشور تبدیل وضعیت شوند.

پاکاری در ادامه به اشاره به شیوع کرونا ویروس و پیامدهای حاصله برای جامعه ایثارگری استان و ضرورت واکسینه شدن ایثارگران گفت: طبق تفاهم بنیاد شهید کشور با وزارت بهداشت قرار بود همه جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی دارای شرایط حاد استان‌ها در اولویت واکسن آنفلوآنزا قرار گیرند که در گیلان کمتر از ۷۰ درصد جامعه واجدین شرایط بوده است.

وی خطاب به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در گروه والدین شهدا نیز ۵۰۰ نفر واجد دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

پاکاری اعلام کرد: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۳ هزار بسته بهداشتی مشتمل بر ماسک و ماده ضدعفونی کننده بین جامعه هدف بنیاد شهید و ایثارگران گیلان توزیع شده است.

وی در ادامه به تشکیل کمیته احراز شهدای سلامت و خدمت در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: در اولین جلسه با دانشگاه علوم پزشکی استان، ۲۹ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و ۹ پرونده به دلیل‌عدم مطابقت با آیین نامه از چرخه رسیدگی خارج شد.

پاکاری همچنین یادمان شهدا در ورودی استان‌ها را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ۵۶۰ یادمان در سراسر استان وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن‌ها به مرمت و بازسازی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی ۵۰ درصد این یادمان‌ها نیازمند حدود ۶ میلیاردتومان است که طبق قانون از جمله وظایف فرمانداری‌ها و شهرداری‌هاست.

Share