مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

محرومیت ۳۰ درصد از دانش آموزان مناطق روستایی گیلان از شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۳۰ درصد از دانش‌ آموزان در مناطق روستایی گیلان از دسترسی به شبکه آموزشی شاد محروم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از دیارمیرزا، محمد رحمتی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه آغاز شد، گفت: در حدود ۹۸ درصد مدارس گیلان، کلاس‌ها حضوری تشکیل می‌شود اما تنها ۱۵ درصد دانش‌آموزان در سطح استان آموزش حضوری می‌بینند.

وی با اشاره به به‌روز شدن شبکه شاد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلاتی در حوزه آپلود در این شبکه آموزشی وجود دارد که کارگروهی برای رفع این مشکلات تشکیل شده و به طور مداوم این شبکه را بررسی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدارس شهری عموماً از امکانات آموزش مجازی برخوردار هستند، افزود: در شهرهای گیلان کمتر از ۱۰ درصد دانش‌آموزان به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و تبلت امکان آموزش مجازی را ندارند که درصدد هستیم با کمک خیران این مشکل را برطرف کنیم.

رحمتی با بیان اینکه ۳۰ درصد از دانش‌آموزان در مناطق روستایی استان گیلان از دسترسی به شبکه آموزشی شاد محروم هستند، بیان کرد: کلاس‌ها در روستاها معمولاً به صورت حضوری و با استقبال دانش آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر معلمان در داخل مدارس آموزش مجازی را دنبال کنند مدیر مدارس به راحتی بر حسن انجام کار آنها نظارت می‌کنند و اگر در منزل هم تدریس کنند مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش می‌توانند به طور آنلاین بر روند تدریس نظارت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه اولویت ما آموزش حضوری است اما به دلیل شرایط بحرانی ایجاد شده، باید به آموزش مجازی بیشتر توجه شود، اظهار داشت: تلاش ما این است که کیفیت را فدا نکنیم و برای تحقق این منظور انتقادات والدین و دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنیم.

Share