مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خواستار شد؛

پیشنهاد نامگذاری فضاهای شهری به نام شهدای زن گیلان

یعقوب نژاد خواستار نامگذاری یکی از اماکن و فضاهای عمومی شهری به نام شهدای زن شد و عنوان کرد: برای ماندگاری فرهنگ و معارف دفاع مقدس باید به معرفی شخصیت های نقش آفرین در این دوران پرافتخار پبردازیم و این خدمات باید برای جامعه بازگو شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان روز شنبه، ۵ مهرماه در آیین تجلیل از ۴۰ بانوی پیشکسوت و رویشی انقلاب اسلامی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، دوران دفاع مقدس را دوران طلایی ایثار و مقاومت و فداکاری و از خود گذشتگی دانست و اظهار کرد:در دوران دفاع مقدس جلوه های زیبایی از ایثار و فداکاری بانوان را در قامت نقش مادر شهید و همسر جانباز و… شاهد بودیم.

یعقوب نژاد تجلیل از بانوان پیشکسوت انقلاب را تجلیل از فرهنگ ناب و اصیل دفاع مقدس دانست و یادآور شد: امروز نیازمند ترویج و نهادینه شدن فرهنگ و معارف دفاع مقدس در جامعه هستیم و نسل جوان باید این الگوسازی را داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان گیلان زبان هنر و شعر و داستان و فیلم و… را بهترین وسیله برای معرفی چهره های اصیل و قهرمان دانست و خاطرنشان کرد: بی تردید مادران و همسران شهدا و جانبازان اسوه های صبر و مقاومت هستند، زیرا سخت ترین شرایط را تحمل کرده اند و پای انقلاب ایستاده اند.

یعقوب نژاد، با بیان اینکه مدال افتخار دفاع مقدس شایسته مادران و همسران شهدا و ایثارگران دانست و گفت: استان گیلان ۳۴۰ زن رزمنده و ایثارگر و ۳۴ زن شهیده دارد و باید به صورت ویژه به این گنجینه ها بپردازیم.

وی خواستار نامگذاری یکی از اماکن و فضاهای عمومی شهری به نام شهدای زن شد و عنوان کرد: برای ماندگاری فرهنگ و معارف دفاع مقدس باید به معرفی شخصیت های نقش آفرین در این دوران پرافتخار پبردازیم و این خدمات باید برای جامعه بازگو شود.

مسئول کمیته زنان دفاع مقدس گیلان، از زنان جامعه خواست مادران شهدا را الگوی فرزنددوستی و فرزندپروری قرار دهند و اضافه کرد:مادران شهدا به فرزندان خود زندگی کردن را آموختند و اگر این مادران قدرتمند و سلحشور نبودند، چنین شهدای بزرگواری نداشتیم. امروز مادران ۹ شهید و هشت شهید و چهار شهید و سه شهید داریم که خودشان شهدا را بدرقه کردند و حتی آنان را به خاک سپردند.

یعقوب نژاد، با بیان اینکه نباید تجلیل از مادران و همسران شهدا را به هفته دفاع مقدس بسنده کنیم، گفت: این الگوها باید برای جوانان یادآوری شود تا تبدیل به فرهنگ شود.

وی از اجرای بیش از ۲۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در حوزه زنان و خانواده خبر داد و تصریح کرد: دیدار و تماس تلفنی با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، رونمایی از دو عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان، روایتگری زنان ایثارگر و خانواده های شهدا در صدا و سیما، برگزاری یادواره شهدای دانشجویی، دیدار با خانواده های شهدای سلامت و… از جمله این برنامه هاست که در گیلان اجرا می شود.

Share