مدیر کل بنیاد شهید گیلان خبرداد؛

المان‌های شهدای گیلان نیازمند بازسازی است | ساماندهی ۱۰۰ درصد گلزارهای شهدا

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به وجود ۷۰۰ المان از شهدا در سطح استان، گفت: بخش زیادی از المان ها نیازمند بازسازی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالله پاکاری ظهر چهارشنبه در دیدار با فرماندار رودسر ساماندهی گلزار شهدا را یکی از مهم‌ترین مطالبات خانواده‌ها شهدا عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه ۱۰۰ درصد گلزارهای شهدای استان گیلان ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه وجود گلزارهای شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار تأثیرگذار است، گفت: چگونگی نگهداری از گلزارهای شهدا یکی از مهم‌ترین چالش‌ها ما است.

پاکاری با اشاره به اینکه بر اساس قانون وظیفه نگهداری گلزارهای شهدا بر عهده شهرداری، دهیاری و بخشداری‌ها است، تأکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان گیلان در این حوزه نیازمند توجه ویژه هستیم.

وی به وجود ۷۰۰ المان شهدا در سطح استان گیلان، تصریح کرد: بخش زیادی از این المان‌ها نیازمند بازسازی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر، گفت: استان گیلان دارای ۶۳ شهید انقلاب اسلامی است و برگزاری یادواره شهدا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ایام الله دهه فجر در استان گیلان است.

حسین اسمعیل پور فرماندار شهرستان رودسر در این نشست گفت: شهداء با خدای خود معامله کردند و جان خود را برای دفاع از کشور دادند و ما در قبال خون شهداء مسئولیم.

وی خاطر نشان کرد: خدمت به خانواده معظم شهداء اجر بسیار عظیمی دارد و وظیفه ما را نسبت به این قشر از جامعه سنگین تر می کند و باید در خدمت خانواده معظم شهداء باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با بیان اینکه عزت خانواده های معظم شهداء و ایثارگران باید در جامعه حفظ شود افزود: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و همواره به هم صحبتی با خانواده معظم شهداء و ایثارگران نیازمندیم.

فرماندار شهرستان رودسر تاکید کرد: مسائل و مشکلات خانواده معظم شهداء و ایثارگران و جانبازارن باید از سوی مسئولین به طور جدی پیگیری و حل شود.

اسمعیل پور فرماندار شهرستان رودسر در ادامه بر لزوم برگزاری یادواره های شهدا به صورت شهرستانی تاکید کرد و گفت: مقام و منزلت شهداء بسیار ارزشمند بوده و لازم است مراسم هر چه باشکوهتر و با حضور گسترده مردم در شهرستان برگزار شود.

وی تصریح کرد: شهرستان رودسر با تقدیم ۷۰۰ شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی از شهرستانهای شاخص استان گیلان در زمینه ایثار و شهادت بشمار می رود.

Share