یادداشت/پریناز جهان مهمانی؛

قحط الرجال در رشت؛ واردات مشاور توسط شورا

آیا همین که در تهران چشم گشوده و رشت را دوست داشته باشند، کافی‌است تا حکم مشاور فرهنگی شورای شهر را به دستشان دهید؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پریناز جهان مهمانی در یادداشتی نوشت:

از دیرباز همزیستی اقوام مختلف در کنار یکدیگر در گیلان، زمینه‌ساز محیط و شرایطی مناسب برای به اشتراک‌گذاری فرهنگ و آیین‌های آنان بوده و همین امر سبب شده که نام گیلان در جایگاه بسیار ممتازی به عنوان سرزمین اقوام مختلف شناخته شود.

از سوی دیگر، اساتید، چهره‎ها و نخبگان بزرگی در عرصه بین المللی و همچنین ملی در گیلان و بالاخص رشت شکوفا شده‌ و آثار بسیار گرانبهایی از هویت و فرهنگ عمیق این استان را به مردم سراسر دنیا نشان داده‌اند.

در روزهایی که شاید هنرمندان گیلانی نیازمند نگاه ویژه مسئولین بودند، اعضای شورای شهر رشت با انتصاب جناب آقای ایرج نوذری، نه تنها التیام بخش درد این روز‌های آنان نبودند، بلکه به زخم دیرینه این هنرمندان که سالهاست حتی به سالن‌های غیرتخصصی و امکانات اندک استان هم راضی اند، نمک پاشیدند.

حال سئوال ما از این عزیزان پشت میزنشین این است؛ نمایندگان عزیز! منتخبین مردم فهیم رشت! آیا همین که در تهران چشم گشوده و رشت را دوست داشته باشند، کافی‌است تا حکم مشاور فرهنگی شورای شهر را به دستشان دهید؟

مگر قحط الرجال است؟ یا گیلان و رشت تهی از هرگونه هنرمند و چهره شاخص فرهنگی بوده که یک غیرگیلانی باید به جایگاه مشاور فرهنگی برسد؟ شخصیت جناب ایرج نوذری برای همه ما قابل احترام است اما ایشان در حوزه فرهنگی چه کمکی می‌تواند به فرهنگ رشت و گیلان بکند که با بافت فرهنگی رشت مطابقت داشته باشد؟! آیا بهتر نبود که حداقل از ظرفیت گیلان‌شناسان شهیر ملی استفاده می‌شد؟!

امید برای آن روز که سراسر این شهر را با یادی از ستارگان درخشان آسمان فرهنگ و ادب رشت به همگان نشان دهیم و روز به روز خودمان به فرهنگ غنی این دیار اضافه کنیم.

Share