در راستای تسهیل در فرایند ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه‌ها؛

سامانه صدور برخط تأییدیه تحصیلی آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شد+ جزییات

در راستای تسهیل در فرایند ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه‌ها، سامانه صدور برخط تأییدیه تحصیلی وزارت آموزش‌وپرورش راه‌ اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه‌اندازی سامانه صدور برخط تأییدیه تحصیلی وزارت آموزش‌وپرورش، جهت استفاده دانشجویان در فرایند ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ مزیت این سامانه در ارائه خدمت الکترونیک تأییدیه تحصیلی به‌صورت برخط است و دانشجویان (و یا هر متقاضی دیگری) می‌تواند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان، فرم تقاضای درخواست تأییدیه تحصیلی را در سامانه تکمیل و پس از پرداخت الکترونیکی۲۳۰۰ تومان، کد پیگیری و تأییدیه درخواستی را از سامانه دریافت کنند.

گفتنی است؛ نهادهای دولتی و غیردولتی ازجمله دانشگاه‌های کشور به‌عنوان استعلام کننده تأییدیه تحصیلی می‌توانندخدمت بر خط تأییدیه تحصیلی را هم از طریق اینترانت گذرگاه دولت (GSB)  و هم از طریق اینترنت گذرگاه عمومی دولت (PGSB) دریافت و یا حتی نسبت به دریافت کارتابل بر بستر اینترنت اقدام نمایند و جهت رؤیت تأییدیه تحصیلی استعلام شونده (متقاضی یا دانشجو)، کد ملی و کد پیگیری را به سرویس ارائه و تأییدیه تحصیلی را دریافت نمایند.

همچنین؛ نهادهای متقاضی جهت دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص دریافت سرویس می‌توانند با شماره ۸۲۲۸۳۰۶۳ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تماس حاصل نمایند.

فرآیند دریافت تأییدیه تحصیلی مدرک دیپلم توسط دانشجویان ورودی سال ۹۹ به شرح زیر می‌باشد:

۱-دانشجو به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی (دیپلم) به آدرسhttps://emt.medu.ir/ مراجعه نموده و پس از پر کردن اقلام داده‌ای، یک کد رهگیری دریافت می‌کند.

۲-اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت برخط مرتبط را در سامانه کارسازی کرده باشد، دانشجو می‌تواند کد رهگیری دریافتی را در محل مشخص‌شده در سامانه آموزشی دانشگاه درج نماید.

۳-اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت بر خط را در سامانه کارسازی نکرده باشد، دانشجو کد رهگیری را به دانشگاه تحویل داده و کارشناس دانشگاه می‌تواند پس از مراجعه به آدرسhttps://kemt.medu.ir واردشده و با واردکردن کد رهگیری دانشجویان، تأییدیه را دریافت نماید.

Share