وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

امتحانات پایه نهم و دوازدهم قطعا حضوری است|ترمیم رتبه‌بندی نیازمند مصوبه دولت است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اولین روز بازگشایی مدارس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند، گفت: آموزش‌های دروس امسال دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت پایان می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری محسن حاجی‌میرزایی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دقایقی پیش آغاز شد. این نشست در حالی برگزار می شود که دومین روز بازگشایی یک‌ماهه مدارس است.

حاجی‌میرزایی با اشاره تعطیلی مدارس در ایام کرونا، اظهار کرد: آموزش‌های دانش‌آموزان از همان روزهای اول تعطیلی مدارس با آموزش تلویزیونی و سپس آموزش مجازی آغاز شد‌‌.

وی ادامه داد: تا پایان اردیبهشت تمام محتوای آموزشی ارائه می‌شود و با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه بوده است به طوری که بیش از ۲۷ میلیون بار محتوای این دروس دانلود شده است.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: با توجه به اینکه آموزش‌های تلویزیونی یک سویه است و نیاز به ارتباط تعاملی داریم و بر این اساس شبکه شاد ایجاد شد که تاکنون ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز، ۹۸ درصد مدیران و بیش از ۸۲ درصد معلمان در آن عضو شده‌اند.

وی به بازگشایی یک‌ماهه مدارس گفت: بر اساس گزارشی که داشتیم دیروز بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حضور داشتند و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان به مدارس رفتند.

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی در خصوص گلایه خانواده دانش‌آموزان پایه مهمی گفت: امتحانات پایه نهم به جهت اینکه این دانش‌آموزان در سال‌جاری هدایت تحصیلی دارند حضوری است و امتحانات نهایی نیز حضوری برگزار می‌شود.

وی درباره عدم صدور احکام ترمیم رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این موضوع نیاز به مصوبه دولت دارد که در انتظار تصویب و ابلاغ این مصوبه داریم.

ادامه دارد…

Share