حسن محمدیاری خبر داد؛

اعضای کمیسیون عمران مجلس به مناطق سیل‌زده تالش سفر می‌کنند

نماینده مردم تالش بزرگ در مجلس با انتقاد از تخصیص اعتبارات کم و عدم اجرای کامل مصوبات ستاد بحران در خصوص سیل تالش گفت: به‌منظور بازدید و مساعدت مجلس به مناطق سیل‌زده تالش، اعضای کمیسیون تخصصی مجلس به تالش سفر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن محمد یاری امروز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه شهرستان وسیع تالش براثر بروز سیل در سنوات گذشته بارها دچار بحران و ایجاد خسارت‌های سنگین شده بود، اظهار کرد: متأسفانه براثر مدیریت ناکارآمد از بستر برخی رودخانه‌ها برداشت بی‌رویه شن و ماسه و در برخی از مناطق هم لایروبی انجام‌نشده است که این مسائل سبب بروز بحران سیل اخیر در تالش شد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی دولت در تخصیص اعتبارات کافی به جهت بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده، افزود: سیل در تالش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده اما تنها پنج میلیارد تومان اعتبار از سوی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس برنامه‌وبودجه کشور اختصاص پیداکرده و این مقدار اعتبار ناکافی است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حضور وزیر نیرو و راه و شهرسازی در مناطق سیل‌زده تالش علی‌رغم درخواست‌های شفاهی و کتبی در مجلس، گفت: برای بازدید از مناطق سیل و بحران‌زده سیل اخیر تالش با رئیس مجلس جهت اعزام اعضای کمیسیون عمران مکاتبه و دکتر قالیباف با این درخواست موافقت کرده است.

محمدیاری با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شهرستان سیل‌زده تالش استفاده می‌شود، تصریح کرد: در آینده نزدیک بنا بر دعوت از کمیسیون عمران، اعضای این کمیسیون تخصصی به مناطق سیل‌زده تالش سفر خواهند کرد تا از طریق بازدید و ارزیابی خسارت‌ها بتوانیم تا جایی که امکان قانونی وجود دارد برای حل مشکلات و التیام سیل‌زدگان گام برداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران گیلان در سیلاب‌های ادوار گذشته، بیان کرد: علیرغم بی‌توجهی اعضای ستاد مدیریت بحران استان، مدیرکل فعلی فردی پیگیر و دل سوز بوده و دقت کافی حل مشکلات و چالش‌ها را در مناطق سیل‌زده دنبال می‌کند و از زمان وقوع سیل تاکنون در منطقه حضور دارد.

Share