سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی هشدار داد:

احتمال بارش ۱۷۰ میلیمتری در سواحل گیلان | کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه از اواخر وقت امروز است، گفت: پیش بینی می شود از ۱۰ میلیمتر تا ۱۷۰ میلیمتر در مناطق مختلف بارش داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه از اواخر وقت امروز است، گفت: پیش بینی می شود از ۱۰ میلیمتر تا ۱۷۰ میلیمتر در مناطق مختلف بارش داشته باشیم.

شبنم هادی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان گیلان از ابتدای هفته، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ایستگاه شفت ۸۲ میلیمتر بارندگی را ثبت کرده که بیشترین میزان در میان ایستگاه های هواشناسی استان است.

وی اسب وونی تالش با هشت درجه سلسیوس و رودبار، منجیل و لوشان با ۲۱ درجه سلسیوس را به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه است.

سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه سامانه مذکور سیستمی بوده و کل استان را فرا می گیرد، گفت: از اواخر وقت امروز بارش باران و کاهش دما در استان آغاز می شود و تا چهارشنبه و کماکان پنجشنبه ادامه دارد.

هادی نژاد، ابرناکی، بارندگی، وزش باد و رعد و برق را از جمله پدیده های جوی مورد انتظار طی امروز و فردا دانست و یادآور شد: کاهش نسبی پنج تا ۱۰ درجه ای دما خواهیم داشت و در برخی از مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی با بیان اینکه بارندگی ها در سواحل مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: بارندگی از غرب استان آغاز شده و از شرق استان خارج می شود لذا پیش بینی می شود از ۱۰ میلیمتر تا ۱۷۰ میلیمتر در مناطق مختلف بارش داشته باشیم.

کارشناس هواشناسی گیلان، با اشاره به وجود بارندگی در ارتفاعات، گفت: آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.

Share