مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

کاهش موقت ناپایداری هوای گیلان | نفوذ سامانه بارشی جدید

مدیرکل هواشناسی گیلان از نفوذ سامانه سرد و بارشی جدید به استان از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این سامانه تا اوایل هفته آینده در گیلان ماندگار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمد دادرس با بیان اینکه بارش برف از روز گذشته در مناطق کوهستانی گیلان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در مناطق کرمون، الماس، رادار، لرزه، حاچاقیا و اسالم تالش ۲۰ سانتیمتر برف باریده است.

وی افزود: در اشکورات، چاکل، گیری، لشکان، کشایه، ولنی و اره چاک رودسر بین پنج تا ۲۰ سانتی متر، اولسبلنگاه و نمنمه پشت ماسال بین پنج تا ۱۰ سانتی متر، داماش، کلیشم، شاه شهیدان، گلنکش و بره سر رودبار ۱۰ سانتی متر، حیران، ونه بین و حاجی امیر آستارا هشت سانتی متر و شوییلک، رودبارسرا، گرمابسرا، سرتربت، شهرسمام، هلوچالک، خصیل دشت و تماجان املش، آقامسجد و زندانه رضوانشهر و دهرا، کهنه ماسوله و خلیل دشت فومن نیز پنج سانتی متر برف باریده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: بارش باران در جلگه و برف در کوهستان تا اواخر وقت امروز در استان ادامه دارد و به تدریج از اواخر وقت از شدت ناپایداری هوا کاسته می شود.

دادرس از نفوذ سامانه سرد و بارشی جدید به استان از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این سامانه نیز تا اوایل هفته آینده در گیلان ماندگار بوده و وزش شدید باد و کاهش دما از پدیده های جوی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته پره سر ۱۰۱ میلیمتر، املش ۷۴ میلیمتر و صومعه سرا ۶۸ میلیمتر بارندگی داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر دمای شهر رشت ۱۵ درجه سانتی گراد است.

Share