یک موضوع و چند پرسش؛

هدیه روز خبرنگاران اصحاب رسانه گیلان دود شد و به هوا رفت؟!

تا این لحظه که حدود ۴۵ روز از روز خبرنگار را سپری کرده‌ایم هیچ خبری از هدیه روز خبرنگار اصحاب رسانه استان گیلان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همه ساله به مناسبت ۱۷ مردادماه که به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده، هدیه ناچیزی به حساب حدود ۵۰۰ نفر از خبرنگاران منتخب گیلانی واریز می‌شد. امسال برخلاف رسم همه ساله در ابتدا همایش روز خبرنگار را لغو کردند و پس از آن نیز علی‌رغم اینکه رسانه‌های استان، خبرنگاران خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کردند اما تا این لحظه که حدود ۴۵ روز از روز خبرنگار را سپری کرده‌ایم هیچ خبری از هدیه روز خبرنگار اصحاب رسانه استان گیلان نیست.

در این بین برخی سوالات به وجود آمده که پرداختن به آنها و شفاف‌سازی در این باره خالی از لطف نیست.

یک) اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان پاسخ دهد که آیا با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در این زمینه مکاتبه کرده است؟ اگر چنین مکاتبه‌ای صورت گرفته پاسخ آن سازمان چه بوده است؟

دو) سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان پاسخ دهد که آیا دستور استانداری گیلان و درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در رابطه با هدیه روز خبرنگار را دریافت کرده است؟ اگر دریافت کرده به چه دلیلی از انجام این کار استنکاف ورزیده و اگر مبلغ مورد نیاز(مجموعا ۱۰۰ میلیون تومان) را پرداخت کرده شفاف پاسخ دهد که که چرا این پول به حساب خبرنگاران واریز نشده است؟

سه) شورای اطلاع رسانی استان گیلان که به مناسبت‌های کوچک و بزرگ چه در ایام انتخابات و چه دوران کرونا درحال تعیین و تکلیف برای رسانه‌ها است و مدام برای آنها نسخه پیچی می‌کند، آیا در این زمینه هم قدمی برای رسانه‌ها برداشته است؟ آن هم در حالیکه مراسم روز خبرنگار را به بهانه کرونا لغو گردید، در شرایطی که انواع بازدیدها، مراسم کوچک و بزرگ توسط مسوولان دولتی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحال انجام است.

چهار) استاندار گیلان پاسخ دهد که آیا دستورات لازم‌الاجرا را نسبت به این مهم داشته است یا خیر؟ اگر جناب استاندار چنین دستوری را صادر کرده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از انجام آن خودداری کرده به نظر جنابتان این سرپیچی صورت گرفته تضعیف جایگاه استاندار نیست و نگران این نیستید که در سایر موارد نیز تکرار شود؟

پنج) مخاطبان عزیز بدانند که قریب به اتفاق خبرنگاران گیلانی که روزانه در تلاش هستند تا گوشه‌ای از مشکلات شما مردم عزیز را به گوش مردم برسانند و قدمی هرچند کوچک برای درمان دردهای بی‌شمار شما بردارند، بدون پوشش بیمه و با کمترین حقوق دریافتی مشغول کار هستند. موکدا اعلام می‌کنیم که خبرنگاران گیلانی محتاج به این مبلغ ناچیز ۲۰۰ هزار تومانی نیستند و دردها و مشکلات آنها همانند سایر مردم ایران بیش از این حرف‌هاست که با چنین مبلغی جبران شود و اگر امروز چنین مبحثی گفته شده بدانید که روایتی است از بخش دیگری از بدقولی مسئولانی که گویا «ناتوانی» در آنها نهادیه شده و از تامین ۱۰۰ میلیون تومان پول هم عاجز هستند.

Share