مراسمی برای قدردانی از خبرنگاران

تمام حواشی مراسم روز خبرنگار در گیلان;از شعرخوانی نماینده آستانه تا آگاهی استاندار گیلان نسبت به منشاء یک خبر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نجفی استاندار گیلان به عنوان آخرین سخنران مراسم اظهار کرد: خبرنگاری شغل حساسی است و اگر به آنها دقت کنیم می توانیم موفق شویم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همایش تجلیل از خبرنگاران استان گیلان صبح امروز در خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.
IMG_3359استاندار گیلان ،قربانی رییس مجمع نمایندگان استان گیلان ،حسن تأمینی و کوچکی نژاد نمایندگان مردم رشت در مجلس ،ناصر عاشوری نماینده مردم فومن  شفت،ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ،محمدمهدی رهبری املشی نماینده مردم املش و رودسر در مجلس ،مدیران کل کتابخانه های عمومی گیلان و صدا و سیمای مرکز از جمله میهمانان ویژه این مراسم بودند.
* *در ابتدای مراسم کلیپ مصاحبه با فعالان برتر رسانه پخش شد و جمعی از خبرنگاران رسانه هایی نظیر ایرنا ,گیلان امروز ,گلچین امروز , دیارمیرزا و…به بیان دغدغه های خود پرداختند و سپس حسین داداشی مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان برای خبرنگاران سخنرانی کرد.
** داداشی از نقش نشریات محلی در زیر ساخت های اطلاع رسانی گفت و افزود: این رسانه ها باید تلاش کنند تا ارتقای کیفی پیدا نمایند تا با شکست مواجه نشوند.
وی همچنین مشکلات بیمه را یکی از اساسی ترین مشکلات خبرنگاران دانست و تصریح کرد: امیدواریم امسال مانند سال گذشته استانداری گیلان در موضوع بیمه تکمیلی خوب عمل کند و در موضوع بیمه خبرنگاران آزاد نیز کمک مناسبی را انجام دهد.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان همچنین درخواست کرد که مکانی برای موزه مطبوعات گیلان اختصاص داده شود تا اسناد و مدارک مرتبط به مطبوعات حفظ شود.
حسین داداشی در پایان عنوان کرد: لوح تقدیر و کارت افتخاری خانه مطبوعات به استاندار گیلان تقدیم می شود.

* * پس از پایان صحبت های حسین داداشی یکی از خبرنگاران نسبت به مشکلات بیمه اعتراض کرد.
** در همین لحظه ابوذر ندیمی همزمان با مدیرکل صدا و سیما استان گیلان وارد سالن همایش شدند.


IMG_3371محمدحسین قربانی رییس مجمع نمایندگان به عنوان یکی از سخنرانان با بیان اینکه اهمیت خبر و رسانه بر کسی پوشیده نیست گفت: امروزه بسیاری از مدیران ،خبرنگار و جایگاه خبرنگاری را برای خود یک مزاحم می داند که این طرز فکر اشتباه است.
در میان صحبت های قربانی ،اسماعیل حاجی پور و ناصر عاشوری با هم ورود کردند.
قربانی در پایان اظهارات خود شعر زیر را خواند:
صحبت سر پول است /بی پول ملول است
بی پول اگر حرف صحیح زد خطا گفت/با پول اگر حرف خطا زد صحیح گفت
صحبت سر پول است ….

** پس صحبت های قربانی بخش دوم کلیپ پخش شد و سپس فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان بر روی سن آمد و به صحبت پرداخت.
IMG_3445وی در ابتدا به بی حالی و عدم تشویق خبرنگاران اشاره و از خبرنگاران خواست بیشتر خودشان را تشویق کنند.
وی در بخش دیگر صحبت هایش گفت: از استاندار به علت نامه ای که به فرمانداران جهت تقدیر از خبرنگاران ارسال شد تشکر می کنم.
فاضلی اظهار کرد: حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ذهنیت مثبتی نسبت به گیلان دارد که این موضوع را مدیون اهالی رسانه های گیلان هستیم.
فیروز فاضلی همچنین اظهار کرد: در زمان سفر رییس جمهور به استان گیلان به مسئول رسانه ای رییس جمهور گفتم که به هیچ وجه نگران نباشید زیرا استان گیلان ،استانی است که بسیاری از مدیرکل های آن از اهالی رسانه هستند.
فیروز فاضلی اظهار کرد: بنده مدیرکل پایگاه های خبری مجوز دار هستم و سایر سایت ها باید لباس قانون بپوشند و هرچه سریع تر اقدام کنند زیرا زمان زیادی باقی نیست.
وی ادامه داد: بیشترین نقدها به پایگاه های خبری توسط خود آنها صورت می گیرد.مدیران استانی باید آستانه تحملشان را بالا ببرند و پذیرای نقدهای درست باشند و بدانند خبرنگار با خبرنویس تفاوت دارد.
فیروز فاضلی در پایان در جمع خبرنگاران شعر زیر را خواند:
ضربه خوردیم و شکستیم و نگفتیم چرا؟/ما دهان از گله بستیم و نگفتیم چرا؟
ما شنیدیم و نشستیم و نگفتیم چرا؟/ تو  نگفتیم و شمایی نشنیدیم هنوز
ساده مثل کف دستیم و نگفتیم چرا؟/ دل سپردیم به آن  دال سر دشمن و دوست
چه چراها  که شنیدیم و ندانیم چرا/ ما همین بوده و هستیم و نگفتیم چرا؟

IMG_3449** محمدعلی نجفی استاندار گیلان به عنوان آخرین سخنران مراسم اظهار کرد: خبرنگاری شغل حساسی است و اگر به آنها دقت کنیم می توانیم موفق شویم.
وی با بیان اینکه مصمم هستیم ارتباط خوبی با خبرنگاران و رسانه برقرار کنیم گفت: این ارتباط یک توقع متقابلی ایجاد می کند که ما باید به معیشت آنها توجه کنیم و خبرنگاران نیز باید حقیقت را بیان کنند و زمانی که منافع ملی و مردم در خطر است با اسناد و مدارک افشاگری کنند ولی تهمت نزنند.
استاندار گیلان همچنین با اعتراض نسبت به انتشار یک خبر گفت: چند رو گذشته اتهاماتی نسبت به یکی از همکاران من اظهار شد که من می دانم منشا این اظهارات کجاست.
**در پایان مراسم از تعدادی از خبرنگاران به عنوان نمایندگی از سایر خبرنگاران تجلیل شد همچنین برگزیدگان جشنواره تیتر انقلاب نیز معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.
شایان ذکر است که هنگام معرفی برگزیدگان جشنواره « تیتر انقلاب »تیتر خبری که خبرنگاران به موجب آن شایسته تقدیر شناخته شدند ,ذکر نشد.

** تعداد زیاد عکاسان و شلوغی صحنه سالن در زمان تجلیل از دیگر نکات این مراسم بود.

Share