شهردار کومله مطرح کرد:

۹۵ درصد زمین‌های شهر کومله بدون سند هستند | شهرداری درآمد پایداری به غیر از صدور پروانه ندارد

مهدی‌پور با اشاره به اینکه ۹۵ درصد زمین‌های شهر کومله بدون سند هستند، تصریح کرد: هیچ پرونده‌ای را نمی‌توانیم به کمیسیون ماده ۵ و یا مغایرت‌ها ارجاع دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نشست تخصصی، هم اندیشی و بررسی مشکلات پرونده‌های مطروحه در نظام مهندسی ساختمان با حضور پرویز محمدنژاد “نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی”، مهدی رجائی “شهردار لنگرود”، پدرام “مدیر کل راه و شهرسازی استان”، قاسمیان “رئیس سازمان نظام مهندسی استان”، خانم مهندس انشا “معاون راه و شهرسازی شهرداری‌های استان”، حسین پور “معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان”، مهدی پور “شهردار کومله”، کهنسال “شهردار اطاقور” و برخی مسئولان برگزار شد.

منوچهر مهدی‌پور، شهردار کومله با اشاره به اینکه ۹۵ درصد زمین‌های شهر کومله بدون سند هستند، تصریح کرد: هیچ پرونده‌ای را نمی‌توانیم به کمیسیون ماده ۵ و یا مغایرت‌ها ارجاع دهیم، بنابراین عملا کار شهرداری می‌خوابد.

مهدی‌پور ادامه داد: از زمانی که آمده‌ام با رایزنی‌های که با بنیاد مسکن انجام شد، حدود سه هزار پلاک را در منطقه «انزلی محله» مشخص کردیم و کارشناس بنیاد مسکن اعلام کرده است که سه ماه دیگر پرونده‌ها را جهت دریافت سند به شهرداری ارجاع می‌دهیم.

شهردار کومله گفت: درخواست ما این است که راهکار مناسبی سنجیده شود تا چرخ شهرداری‌ها بچرخد وگرنه ما چیزی اضافه‌تر نمی‌خواهیم.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه پرونده‌هایی در نظام مهندسی وجود دارد که مردم پول تأمین اجتماعی و پروانه ساختمانی را دادند اما به بن‌بست خوردند، تأکید کرد: با این شرایط ما می‌مانیم و پرداخت حقوق و هزینه‌هایی که در شهرداری با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری درآمد پایداری به غیر از صدور پروانه ندارد، گفت: ما تابع هر تصمیم کلی که در شهرستان گرفته شود، هستیم.

Share