شهردار کومله مطرح کرد:

تلاش مدیریت شهری گسترش شهر کومله است | لزوم حذف تیرهای بتنی از وسط رفوژ خیابان ۲۴ متری

مهدی‌پور با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری گسترش شهر کومله است، افزود: طرح جامع در سال ۹۳ به پایان رسیده و در سال ۹۴ مشاور برای طرح انتخاب شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منوچهر مهدی‌پور، شهردار کومله در نشست مشترک با پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود در مجلس، با بیان اینکه شهر کومله جای کار زیادی برای توسعه و پیشرفت دارد، اظهار کرد: شهرداری کومله با قدمتی ۶۰ ساله چالشهای زیاد را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است و برای ادامه کار نیاز به همدلی، توجه و اتحاد دارد.

وی با بیان اینکه تمام مباحث عمرانی شهر صرفا در یک خیابان ۲۴ متری بسنده شده است، گفت: هر گردشگری که به این شهر بیاید ظرف ۳ دقیقه از این خیابان عبور میکند و عملا فکر می‌کند که کل شهر را گشته است.

مهدی‌پور با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری گسترش شهر کومله است، افزود: طرح هادی در سال ۹۳ به پایان رسیده و در سال ۹۴ مشاور برای طرح انتخاب شده است.

شهردار کومله با بیان اینکه کومله یک باغ شهر است، تصریح کرد: تمام تلاش بر این است که شهر از ناحیه شرق توسعه پیدا کند.

مهدی‌پور با بیان اینکه کومله نیازمند کنارگذر است، افزود: به دنبال ایجاد جاذبه های گردشگری هستیم و بخش گردیگری از بعد از میدان بسیج آغاز میشود که خواستار این هستیم در طرح جامع این موضوع دیده شود. کومله راه ارتباطی بین ۱۵۰ روستا است و خیابان اصلی نیازمند روکش آسفالت است.

وی با بیان اینکه کومله با مرکز شهر لنگرود یک خیابان فاصله دارد اما مظلوم واقع شده است، افزود: چرا باید با این آب و هوای مناسب زمین در کومله متری ۵۰۰ هزار تومان باشد.

شهردار کومله با بیان اینکه دغدغه اعضای شورا توسعه شهر است، افزود: چرا باید برخی نقاط شهر از ۳۰ سال پیش آسفالت نشده باشند.

مهدی‌پور با بیان اینکه یکی از خواسته های به حق مردم حذف تیرهای بتنی از وسط رفوژ خیابان ۲۴ متری است، اظهار کرد: این کار نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ شهرداری از ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان لوله پیش ساخته تحویل گرفته است، یادآور شد: این بودجه باید از مسیر ستاد مدیریت بحران پرداخت شود اما متاسفانه شرکت لوله بتنی گیلان به مدیریت اقای گلریز از شهرداری کومله شکایت کرده و ۵۰۰ میلیون تومان حکم گرفته است که توان پرداخت چنین رقمی را نداریم.

شهردار کومله با بیان اینکه ۳ میلیارد تومان برای احداث جاده و آسفالت مسیر دسترسی به سد پهلوان بست از طریق سازمان برنامه و بودجه به آب منطقه ای گیلان اختصاص یافته بود، اظهار کرد: از این مقدار یک میلیارد تومان سهم شهرداری بوده است.

مهدی‌پور با اشاره به شناسایی نقاط آبگیر شهر و لوله گذاری ۲ کیلومتری برای جمع اوری آبهای سطحی گفت: زیرساخت دفع آبهای سطحی و فاضلاب فرسوده است باتوجه به اینکه ۲۴ درصد شهر کومله تحت بافت فرسوده قرار دارد نیازمند ۸ میلیارد تومان اوراق قرضه هستیم.

 

Share