رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

۲۰ درصد بیماران کرونایی در گیلان غیربومی هستند|تعداد بستری شدگان به ۳۵۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در حاشیه افتتاح سی تی اسکن بیمارستان پیروز لاهیجان گفت: از ۵ هفته گذشته تاکنون تعداد بیماران کرونایی دوباره افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سی تی اسکن بیمارستان پیروز لاهیجان با ۵ میلیارد تومان هزینه از اعتبارات استانی، ملی، هیات امنا و صرفه جویی ارزی به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم افتتاح این طرح پزشکی گفت:  اسفند پارسال، زمان اوج شیوع بیماری کرونا، تعداد  بستری شدگان در ۲۲ بیمارستان دولتی و خصوصی استان هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۷۰۰ نفر بود که در سیر نزولی شیوع این بیماری به ۱۵۰ نفر رسید.

دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه متاسفانه از ۵ هفته گذشته تاکنون تعداد بیماران کرونایی دوباره افزایش یافت، افزود: آمار بیماران کرونایی بستری شده به ۳۲۰ تا ۳۵۰ نفر رسیده است.

وی مسافرت از دیگر استان ها به گیلان را یکی از دلایل اوج گیری دوباره شیوع کرونا دانست و گفت: ۲۰ درصد بیمارانی که در گیلان بستری هستند از استان های دیگر به این استان سفر کرده و در مراسم های مختلف نظیر عزا و عروسی اصول اولیه بهداشتی را رعایت نکرده اند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای هم با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان لاهیجان گفت: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کردم بیمارستان های ۲۲ آبان و شهدای بازکیاگوراب احیا شود ، زیرا بیمارستان دکتر پیروز جوابگوی بیماران به خصوص بیمارانی که از شرق گیلان مراجعه می کنند نیست.

رسول فرخی ضمن تقدیر از تلاش های همه دست اندرکاران دکتر پیروز افزود: باید امکانات این بیمارستان بیشتر شود.

Share