معاون کل وزیر بهداشت؛

کروناویروس ۸ تا ۱۲ دقیقه در هوا می‌ماند| اگر ۷۰ درصد مردم ماسک بزنند هیچ فایده‌ای ندارد

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به بستری شدن روزانه ۷۰۰ نفر در تهران گفت: الان تهران به علت حجم تردد‌ها منشا آلودگی دیگر مناطق کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبکه خبر، دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به وضعیت قرمز تهران و ۲۶ استان دیگر افزود: امروز در تهران ۷۱۰ نفر بستری داشتیم یعنی به اندازه بیمارستان امام حسین و یا نزدیک به ظرفیت بیمارستان امام خمینی که آمار بسیار بالایی است.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان این که برای کاهش بیماری باید ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند و دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی مثل شستن مکرر دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند گفت: اگر ۸۰ درصد ماسک بزنند کف مطلوب است و اگر ۹۵ درصد ماسک بزنند مطلوب است، اما حالا اگر ۷۰ درصد ماسک بزنند آمار‌های علمی نشان می‌دهد که هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و بیماری کاهش نخواهد یافت و آن ۳۰ درصدی که ماسک نمی‌زنند تمام زحمات آن ۷۰ درصد را بر باد می‌دهند و تازه ممکن است باعث بی اعتمادی به رعایت پروتکل ماسک زدن شوند و آن‌هایی که ماسک زدند این سوال برایشان پیش بیاید که این همه ماسک زدیم و اتفاقی نیفتاد.

حریرچی زدن ماسک را شرط لازم، اما ناکافی دانست و گفت: اگر ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند ۴ تا ۶ هفته بعد آثار مثبت آن را خواهیم دید.

معاون کل وزیر بهداشت همچنین گفت: شواهدی تازه نشان داده که ویروس ۸ تا ۱۲ دقیقه در هوا می‌ماند و می‌تواند منتقل شود و شواهدی از وجود ویروس در هوا هم پیدا شده است.

او درخصوص مراسم عرفه و عید غدیر و قربان از هموطنان به ویژه اهل تسنن خواست که مراسم خود را با رعایت فاصله گذاری و زدن ماسک و بدور از تجمع برگزار کنند و گفت: بهترین احترام به بزرگان این است که آن‌ها را به بیماری مبتلا نکنیم و از راه های مجازی به انها تبریک بگوییم.

حریرچی درباره سودجویی از بیماری کرونا گفت: بیماری داشته ایم که امروز ۷۰ میلیون تومان داده دارو و شب مصرف کرده و فردا فوت کرده است، الان خود واکسن و دارو تجارت شده است و اگر رئیس جمهوری می‌آید و می‌گوید من فلان دارو را مصرف می‌کنم پشت پرده دستمزد‌های آنچنانی می‌گیرد.

معاون کل وزیر بهداشت از همه مردم خواست به پویش هر خانه یک حسینیه بپیوندند و گفت: هدف اصلی ما از این پویش، یکی برگزاری خوب مراسم و ابراز ارادت مان است، دوم مبتلا نشدن یک بچه هیئتی به یک درجه تب؛ سوم برگزاری نوع جدیدی از مراسم با رعایت همه پروتکل های بهداشتی.

Share