وزیر کشور تاکید کرد؛

دشمن موضوع قرارداد ایران و چین را تحریف کرد | ادعا‌ها درباره قرارداد از مصادیق تحریف است

وزیر کشور گفت : همه تلاش کنیم با اولویت پیشگیرانه در مسائل اقتصادی بتوانیم فضا را به گونه‌ای پیش ببریم که مانع سوءاستفاده و بهره برداری رسانه‌های خارجی و معاندان از فضای اقتصادی کشور شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رحمانی فضلی در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران به موضوع‌های مطرح شده درخصوص قرارداد ایران و چین به عنوان یکی از مصادیق تحریف در تصویر سازی برای افکار عمومی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در فضای رسانه‌ای، معاندان این موضوع را تحریف کردند و ادعا‌های خلاف واقعی، چون واگذاری جزایر و فروش برخی از مناطق یا چاه‌های نفت را مطرح کردند که همه این موارد، خلاف واقع است و مقرر شد رسانه‌ها در آگاه سازی، اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوع‌ها از جمله در این زمینه، بیشتر فعالیت کنند.
وزیر کشور در همین راستا تصریح کرد: این موضوع بین ایران و چین در حد توافق اولیه بوده و در این روند، محور‌های همکاری برای ۲۵ سال مشخص می‌شود، اما برای اجرایی شدن، حتما فرایند‌های قانونی را طی می‌کند که تصویب در دولت و سپس در مجلس از اجزای این روند قانونی خواهد بود.
رحمانی فضلی در شرایط خاص کنونی و به ویژه در شرایط شیوع کرونا که تاثیر جدی بر مسائل اقتصادی و معیشت مردم دارد، به گونه‌ای عمل کنیم که واقعیت‌های موجود اقتصادی کشور را به مردم منتقل کنیم و ضمن جلب حمایت و پشتیبانی مردم برای عبور از مشکلات، بتوانیم همه با هم مسائل کشور را حل کنیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه آخرین جلسه این ستاد در دوره ۲ ساله فعالیت برگزار شد، افزود: اگر امروز در جلسه هماهنگی قوا، دوره فعالیت ستاد، مجدداً تمدید شود، ادامه این جلسات را برگزار خواهیم کرد.
وزیر کشور ادامه داد: در جلسه اخیر گزارش مفصلی از عملکرد نزدیک به دوسال کمیته‌های مختلف ارائه شد؛ اقدامات کمیته قضایی، اقدامات بسیار مؤثری بود و ضمن اینکه مدیریت خوبی در فضای رسانه‌ای از نظر حقوقی انجام شد، اما در این ستاد روزنامه یا سایتی بسته نشد و بازداشتی نداشتیم.
رحمانی فضلی گفت: رسانه‌ها هماهنگی، همکاری، درک و فهم درستی از ما داشتند، همواره به توصیه‌ها توجه داشتند و اگر مواردی هم احساس کردیم که خارج از مصوبه است با تذکر جزئی حل شد.
وی افزود: کمیته رسانه‌ای و همچنین کمیته‌های محتوایی و کمیته ضد عملیات روانی، گزارش مفصلی از عملکرد رسانه‌ها در این حوزه، اقدامات کمیته‌ها و روند تامین محتوا ارائه کردند.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی با اشاره به اینکه بیش از هزار مصوبه در این دو سال داشتیم، اظهار کرد: بر اساس گزارشی که در جلسه ارائه شد، مصوبات ستاد به نحو مطلوبی به مرحله اجرا درآمده است و همه باید در مسائل اقتصادی تلاش کنیم با اولویت پیشگیرانه، فضا را به گونه‌ای پیش ببریم که مانع سوءاستفاده و بهره برداری رسانه‌های خارجی و معاندین از فضای اقتصادی کشور شویم.
وی با تاکید بر اینکه در این دو سال، بیش از ۷۰ درصد سیاست‌ها و مصوباتی که در این ستاد تصویب شد، مبتنی بر بحث پیشگیری بوده است، تصریح کرد: با این رویکرد، تلاش ما در این دو سال بر این بوده که آن دسته از مسائل اقتصادی را که موجب تشدید دغدغه و نگرانی‌های مردم می‌شود به نهاد‌های اجرایی، دولت و مجلس منعکس کنیم و نگذاریم اتفاقی بیفتد که تا حد زیادی، حاصل شده است.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی با بیان اینکه موضوع نظارت در حوزه قیمت‌ها به عنوان یکی از مطالبات افکارعمومی مطرح شد، افزود:گزارش دقیق و درستی در این حوزه از سوی متولیان ارائه شد، خوشبختانه کار‌های خوبی انجام و با کارگروهی که از قوای مختلف تشکیل شده است، در حال تقویت نظارت هستند.
وزیر کشور با اشاره به ارائه گزارشی از وضع منابع، اعتبارات و تسهیلات مقرر برای پرداخت به واحد‌های صنفی و تولیدی در جلسه عنوان کرد: اتحادیه‌ها و صنوف نسبت به میزان و زمان ارائه این کمک نظر‌هایی داشتند از جمله اینکه مبالغ افزایش یابد و فرایند پرداخت تسهیل و تسریع شود؛ البته این کمک از نظر ما مبلغ ناقابلی است، اما در حد توان و ظرفیت دولت است، نظر اصناف مورد توجه قرار گرفت و حتما منعکس خواهد شد.
وزیر کشور در پایان با اشاره به فرمایش‌های اخیر مقام معظم رهبری و تأکید ایشان در خصوص ضرورت امیدآفرینی، اعتماد سازی و تشویق به تولید و سرمایه گذاری ابراز امیدواری کرد: به لطف خداوند و با اراده مشترک همه اجزای کشور، از این شرایط خاص عبور خواهیم کرد.

Share