با توجه به شیوع ویروس کرونا صورت گرفت؛

پخش جشن الفبا و جشن تکلیف دانش‌آموزان گیلانی از شبکه باران

جشن الفبا برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی و جشن تکلیف برای دانش آموزان دختر سوم ابتدایی، متفاوت از سال‌های گذشته از شبکه باران به صورت زنده پخش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امسال با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و محروم شدن دانش آموزان برای حضور در کلاس‌های درس به ابتکار معاونت امور استان‌های رسانه ملی و با موافقت وزارت آموزش و پرورش، جشن الفبا برای۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی و جشن تکلیف برای ۱۶ هزار دانش آموز دختر کلاس سوم ابتدایی گیلان، هشتم خرداد به همت صداوسیمای مرکز گیلان و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان، با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اصول بهداشتی به صورت زنده از شبکه باران پخش شد.

جشن الفبا برای دانش آموزان کلاس اولی با هدف کسب مهارت خواندن، نوشتن و قدردانی از زحمات معلمان و والدین و جشن تکلیف دانش آموزان نیز برای شکرگزاری رسیدن به سن تکلیف و عبادت دختران کلاس سومی با ایجاد فضایی معنوی و توام با شادی و سرور برگزار شد و دانش آموزان از سراسر استان به طور زنده شاهد پخش این مراسم ویژه از شبکه باران بودند.

جشن الفبا از ساعت ۱۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه با بخش‌های سرود، نمایش، ارتباط اینترنتی با شهرستان‌های استان از جمله دیلمان و رودبار، تصاویر ارسالی از سوی مخاطب، مسابقه عکس سلفی و جشن تکلیف از ساعت ۱۶ به مدت ۱۲۰ دقیقه از حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) با حضور باقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان، نادر جهان‌آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسوولین استانی با بخش‌های اهداء هدایای معنوی، نمایش، سرود و ارتباط موبایلی با شهرستان‌های شفت، دیلمان و رودبار پخش شد.

معلمان این مرز و بوم تمام همت خود را به کار گرفته‌اند تا آینده‌ای روشن برای نسل آینده رقم بزنند و صداوسیما نیز به عنوان یک دانشگاه توجه به برنامه‌ازی در زمینه تعلیم و تربیت را اولویت خود قرار داد. شیوع ویروس کرونا موجب گردید تهدیدها به فرصت تبدیل شود و از همه ظرفیت‌ها به ویژه در امر آموزش بهره گرفته شود که در این بین صداوسیما توانست کمک شایانی به آموزش و پرورش فرزندان و تربیت نسل آینده نماید.

Share