رئیس پلیس فتا استان گیلان خبرداد:

شناسایی و دستگیری فیشینگ کار حرفه‎ای در رشت

رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با ایجاد درگاه جعلی برای کاربران در سایت های دیوار و شیپور لینک های آلوده حاوی درگاه فیشینگ ارسال و از آنان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  سرهنگ ایرج پورمستمند، رئیس پلیس فتا استان گیلان در تشریح خبر اظهار داشت: طی بررسی های انجام شده توسط  کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد فردی  با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده درگاه جعلی برای اعضاء سایت ‌دیوار و شیپور، مخاطب خود را اغفال می کرد و به بهانه پرداخت مبالغی اندک با ترفند جلوگیری از حذف اکانت و مسدودی آگهی افراد، اطلاعات حساب بانکی آنان را سرقت کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان گیلان ادامه داد: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان سایبری، کلاهبردار جوان شناسایی شد و با هماهنگی مراجع قضایی طی یک عملیات غافلگیر کننده در شهرستان رشت دستگیر شد.

وی گفت: متهم در ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شد، اما در مواجهه با مستندات به جرم خود اعتراف کرد و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد.

سرهنگ”پورمستمند” از عموم شهروندان خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا به همکاران ما گزارش دهند.

Share