رئیس پلیس فتای گیلان

برخورد پلیس فتا با جاعلان نام پلیس سایبری در فضای مجازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس پلیس فتای گیلان با اشاره به اینکه سواستفاده از نام پلیس فتا در فضای سایبری جرم است، اظهار کرد: با فرد مجرم به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس پلیس فتای گیلان  با اشاره به اینکه سواستفاده از نام پلیس فتا در فضای سایبری جرم است، اظهار کرد: با فرد مجرم به شدت برخورد می‌شود.

13910804000327_PhotoAوی به نمونه‌ای از کلاهبرداری با جعل نام پلیس سایبری اشاره کرد و گفت: در برخی از اتاق‌های گفت‌وگو، انجمن‌ها و وب‌سایت‌های شبکه‌ اجتماعی مشاهده شده که افرادی با جعل عنوان پلیس سایبری و ایجاد نام‌های کاربری جعلی خود را به عنوان افسر پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات معرفی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان ادامه داد: اینگونه افراد با سواستفاده از اعتماد کاربران به پلیس نسبت به اخاذی، کلاهبرداری و ایجاد مزاحمت برای آنها اقدام می‌کنند.

وی با هشدار به کاربران سایبری تصریح کرد: کاربران مراقب کسانی که با جعل نام پلیس سایبری در اینترنت قصد کلاهبرداری از آنها را دارند باشند و فریب اخاذی این افراد را نخورند.

محمدخانی از کاربران خواست تا در صورت مشاهده‌ هرگونه جعل عنوان پلیس و یا درخواست و ایجاد مزاحمت با نام و نشان پلیس فتا یا سایبری مراتب را از طریق بخش «تماس با ما» در وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با این پلیس درمیان بگذارند. وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا ضمن شناسایی با جاعلان عناوین در فضای مجازی برخورد شدید می‌کند به طوری که به هیچ عنوان در فضای سرویس‌های اینترنت با هیچ‌کدام از کاربران تماس برقرار نخواهد کرد.

فارس/

Share