فرمانده انتظامی گیلان

دستگیری هکر حرفه ای در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری سرشاخه یک گروه بزرگ هکری توسط پلیس فتا در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابراهیم قائدرحمتی  در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا، اظهار داشت: پلیس فتای گیلان در فضای مجازی سرشاخه یک گروه بزرگ هکری را که مبادرت به هک سایت‌های ایرانی می‌کرد، شناسایی کرد.

139210040232294131800163

وی به شناسایی هویت حقیقی هکر مذکور اشاره کرد و افزود: کارآگاهان پلیس فتا با پیگیری‌های فنی موفق شدند جوان ۲۴ ساله اهل تهران که ساکن رشت بود را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند.

قائدرحمتی با بیان اینکه متهم با توجه به کشف تجهیزات کشف شده به جرم خود اعتراف کرد، گفت: هکر مذکور با استفاده از ضعف سایت‌های ایرانی به صورت غیر مجاز به آنها نفوذ کرده و پس از هک کردن سایت هویت مجازی خود را در صفحه نخست سایت‌های هک شده، بارگذاری می‌کرد.

رئیس پلیس گیلان از تشکیل پرونده و معرفی متهم به دادسرای عمومی و انقلاب رشت خبر داد و بیان کرد: زیرشاخه‌های گروه بزرگ هکری مذکور شناسایی شدند و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

وی، خواستار ارتقای ضریب امنیت سایت‌های اینترنتی شد و تصریح کرد: برطرف کردن حفره‌های امنیتی اجازه دسترسی و نفوذ غیرمجاز به هکرها را نمی‌دهد./فارس

Share