رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد:

سهم گیلان از ۲۵۰ کیلینک تخصصی تنها ۱۰ مورد است | مردم نیازمند خدمات دندانپزشکی هستند

سالاری با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که در آن طرح تحول شهری به مرحله اجرا در نیامده، گفت: ۲۵۰ کلینیک تخصصی و ویژه در کشور به مرحله اجرا درآمد که سهم استان در آن ۱۰ کلینیک تخصصی ویژه بود اما از بین آنها تنها دو کلینیک در مرز افتتاح قرار گرفته و هنوز تجهیز نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در محل احداث سالن اورژانس پشتیبان سایت لاکان حاضر شد و در جریان ساختمان سازی آن قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از سایت اورژانس پشتیبان گیلان، ضمن تأکید بر تسریع در احداث آن، بر ضرورت بهینه‌سازی و استفاده از فضای فیزیکی سایت در شرایط غیر بحران را از دیگر تاکیدات خود برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به منظور بررسی ضعف ها و مشکلات حوزه آموزشی از دانشکده های داروسازی و دندانپزشکی در سایت لاکان بازدید کرد و علاوه بر حضور سرزده در کلاس های آموزش عملی دانشکده داروسازی، در جمع صمیمی اعضای هیئت علمی و دستیاران دندانپزشکی دانشکده دندانپزشکی نیز حاضر شد و به گفت گو با آنها نشست.

سالاری پس از استماع دغدغه‌های اعضای هیئت علمی و دستیاران دندانپزشکی مبنی بر توجه به نیازمندی‌های سخت افزاری و حوزه آموزشی، به شرایط نابسامان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله در حوزه زیرساخت های بهداشت و درمان و همچنین معوقات میلیاردی دانشگاه پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بدهی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه قبل از شیوع بحران کرونا خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با ویروس منحوس و متقلب کرونا با بدهی‌های میلیاردی و همچنین عقب ماندگی‌های عدیده در حوزه بهداشت و درمان روبرو بود.

وی با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که در آن طرح تحول شهری به مرحله اجرا در نیامده، گفت: ۲۵۰ کلینیک تخصصی و ویژه در کشور به مرحله اجرا درآمد که سهم استان در آن ۱۰ کلینیک تخصصی ویژه بود اما از بین آنها تنها دو کلینیک در مرز افتتاح قرار گرفته و هنوز تجهیز نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عقب ماندگی‌های گیلان در حوزه بهداشت، خاطرنشان کرد: تنها در شهر رشت ۲۵ پایگاه سلامت وجود دارد که همگی استیجاری هستند و ماهانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارند، اما هنوز نتوانسته‌ایم حداقل‌ها را در این حوزه تامین کنیم در حالیکه استان‌های همسایه ما در چند سال اخیر تمام نیازهای خود در این بخش را تأمین کرده اند.

سالاری با اشاره به قدیمی و مستهلک بودن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان از جمله در شهرستان رشت، گفت: بیمارستان های سطح شهرستان رشت فرسوده هستند و وقتی این اوضاع به سمع و نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه رسانده شد، دکتر نوبخت وضعیت مطروحه را سیاه نمایی و در غیر این صورت ناعادلاته توصیف کرده و دستور پیگیری برای بررسی و جبران عقب ماندگی ها را دادند.

وی با اذعان به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانشجو بوده و از آن تاریخ تاکنون اتاقی به فضای و محیط آموزشی دانشجویان و اعضای هیئت علمی افزوده نشده، تصریح کرد: به گفته دکتر رئیسی، معاون بهداشتی وزیر و سایر مسوولان وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سیستان و بلوچستان عقب مانده‌تر است و نسبت به سایر استان‌ها نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طی ماه های اخیر به ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان افزوده شده و بخش اعظمی از مطالبات کادر سلامت استان نیز پرداخت شده است، الحاق ۳۰ تخت ICU جدید در بیمارستان دولتی رازی رشت، استقرار چهار دستگاه CT اسکن در شهرستان‌ها، راه اندازی بیمارستان تالش، در آستانه بهره‌برداری قرار گرفتن بیمارستان لنگرود و راه اندازی چندین طرح عام المنفعه حوزه سلامت را از دیگر اقدامات ارزشمند علوم پزشکی در ماه های اخیر از جمله در دوران شیوع کرونا دانست.

سالاری در ادامه به موضوعات و چالش های مطرح شده اعضای هیئت علمی و دستیاران دندانپزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی به ویژه اعضای هیئت علمی سرمایه‌های جامعه ما هستند و سیاست گذاری و هدفگذاری‌های هر سازمان باید با دستان بزرگان آن که همان پزشکان و اعضای هیئت علمی هستند، باید تبیین و دنبال شود.

وی نتیجه بروز هر اقدام ارزشمند در هر دستگاه و سازمان را بر مبنای پیگیری و مطالبه گری ها دانست و تصریح کرد: همدلی و همگرایی نیروی انسانی در دانشکده دندانپزشکی باید با قوت و جدیت بیشتری دنبال شود و یقینا هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از تصمیماتی که دانشکده به عنوان یک مطالبه دنبال کند، همراه و همگام خواهد بود.

سالاری با تاکید بر اینکه هر کاری که  برای جلب رضایت خدا و به نفع مردم باشد باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: مردم نیازمند دریافت خدمات حوزه دندانپزشکی هستند و مشکلات این حوزه علاوه بر پیگیری های مستمر و منظم نیازمند همدلی و همراهی است و یقینا با این رویه تمامی مشکلات حوزه دندان پزشکی حل خواهد شد.

Share