رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

گیلان در وضعیت جنگی است | همه پزشکان دانشگاه علوم پزشکی باید در دسترس باشند

سالاری با ابراز گلایه از نادیده گرفتن هشدارهای بهداشتی توسط مردم در برخی از شهرستان‌ها افزود: متأسفانه تردد در برخی از شهرها بسیار عادی است در حالی ‌که متصدیان حوزه سلامت و بهداشت باید فرمانداری‌ها و دستگاه‌های انتظامی و نظارتی را حساس‌تر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشست با رؤسای بیمارستان‌های گیلان با اشاره به شرایط حساس حوزه سلامت گیلان اظهار کرد: امروز در وضعیت جنگی هستیم و لازم است فعالیت بهداشت و درمان در سطح بیمارستان‌ها بیشتر شود.

وی با ابراز گلایه از نادیده گرفتن هشدارهای بهداشتی توسط مردم در برخی از شهرستان‌ها افزود: متأسفانه تردد در برخی از شهرها بسیار عادی است در حالی ‌که متصدیان حوزه سلامت و بهداشت باید فرمانداری‌ها و دستگاه‌های انتظامی و نظارتی را حساس‌تر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت هم‌پوشانی پزشکان و کادر درمان در سراسر استان تأکید کرد و گفت: همه پزشکان دانشگاه علوم پزشکی باید همواره در دسترس باشند  و هیچ فرقی نمی‌کند پزشک دانشگاه در کدام محل در حال خدمت است، بنا براین کادر درمان باید به دستورات دانشگاه، یک نگاه حاکمیتی داشته باشند.

دکتر سالاری با اشاره به ظرفیت خیرین سلامت در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌ها به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید از ظرفیت خیرین سلامت در تهیه وسایل و ملزومات بهداشتی استفاده کنند.

وی با تأکید بر توزیع عادلانه اقلام بهداشتی ازجمله ملزومات حفاظت فردی گفت: کادر سلامت استان در توزیع عادلانه اقلام بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند. در این راستا نباید بین پزشک، پرستار و یا نیروهای خدماتی فرقی وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فرمانده سلامت در هر شهرستان مدیران شبکه‌های بهداشت و روسای بیمارستان‌ها هستند، تصریح کرد: پرستاران و پزشکان بسیاری از بخش‌ها و حوزه‌های درمانی استان که با شیوع کرونا موقتاً تعطیل ‌شده اند، باید به حوزه درمان فراخوانده شوند و در کنار بیماران و کادر درمان قرار گیرند.

دکتر سالاری بر ضرورت در نظر گرفتن مشوق برای کادرهای درمانی با روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر تأکید کرد و گفت: روسای بیمارستان‌ها و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان باید به پزشکان و پرستارانی که با جان و دل در حال تلاش برای شکست کرونا هستند، نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی از مساعدت ویژه سازمان برنامه ‌و بودجه به حوزه سلامت گیلان خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه بنا به درخواست وزارت بهداشت کمک‌های مالی بسیار خوبی به مجموعه دانشگاه داشته، از این ‌رو، هر بیمارستانی که نیاز به تجهیزات سرمایه‌ای دارد، نهایتاً تا دو روز آینده به ستاد دانشگاه اعلام کند تا در اسرع وقت تهیه و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه امروزه همه توان و تمرکز حوزه سلامت گیلان باید در جهت شکست کرونا ویروس به کار گرفته شود، گفت: حوزه سلامت فرصت سیاسی‌کاری و اختلاف‌افکنی بین شبکه بهداشت و بیمارستان و پرسنل را ندارد، لذا باید همه پای‌کار باشند و با تلاش مضاعف برای حفظ سلامت مردم بکوشند.

Share