با حضور استاندار گیلان؛

تودیع و معارفه فرماندار شهرستان فومن برگزار شد

جلسه شورای اداری شهرستان فومن با حضور دکتر زارع استاندار گیلان و با موضوع تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اداری شهرستان فومن با حضور دکتر زارع استاندار گیلان و با موضوع تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان برگزار شد.

حمید رضایی سرپرست سابق فرمانداری شهرستان فومن در ابتدای جلسه با قدردانی از زحمات و پیگیری های دکتر قاسم نژاد طی ۱۵ ماه تصدی سمت مهم فرمانداری شهرستان و برنامه ریزی مستمر به منظور توسعه شهرستان، به همکاری و تعامل ایشان با سایر دست اندرکاران شهرستان اشاره کرد که باعث ایجاد آرامش در فضای جامعه شد.

سرپرست سابق فرمانداری با تقدیر از حسن انتخاب دکتر زارع استاندار محترم به خاطر اعتماد به وی در تصدی سرپرستی فرمانداری افزود: تلاش کردم ضمن استمرار آرامش در شهرستان و انجام فعالیت ها و ماموریت های اداری، تمهیدلات لازم را برای برگزاری انتخابات که مهم تدین رویداد سال جاری است بیندیشم.

وی در ادامه، از صدور احکام کمیته های مربوطه و برگزاری جلسات مکرر با دست اندرکاران مختلف خبر داد و بیان کرد: با تلاش ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان، مانور برگزاری انتخابات نیز با موفقیت انجام شد.

رضایی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای فرماندار جدید شهرستان فومن، از کلیه ادارات و دستگاه ها درخواست کرد با تمام قوا به همکاری برای برگزاری انتخابات بپردازند.

مقابله با دشمن از طریق رونق تولید

در ادامه، حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان با تشکر از دکتر زارع بابت فعالیت های خود در جایگاه استانداری، به ظرفیت های گردشگری و کشاورزی شهرستان پرداخت و خواستار توجه به جذب گردشگر بیشتر به شهرستان در قالب اختصاص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان شد.

وی همچنین توجه به شهرک های صنعتی شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در قالب سیاست های کلی نظام و مطابق بیانات مقام معظم رهبری، مقابله با دشمن از طریق رونق تولید میسر می گردد.

صفوی با اشاره به وجود چهار مرکز آموزش عالی و دو حوزه علمیه در شهرستان، از تقدیم ۴۰۴ شهید بزرگوار در شهرستان به نظام خبر داد و افزود: مردم فومن پیرو ولایت هستتد و راهپیمایی هفته گذشته در حمایت از امنیت و اقتدار را به طور شایسته برگزار کردیم.

در عبور از بحران‎ها موفق عمل کرده‌ایم

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مثل همیشه در عبور از بحران ها موفق عمل کرده ایم، تاکید کرد که انقلاب اسلامی مزین به نام قرآن و با تکیه بر مشارکت و حضور مردم حرکت می کند.

وی شرط مهم  موفیقت را همکاری و حضور قلبی در کنار یکدیگر عنوان کرد و افزود: باید از رهنمودهای رهبری کمک بگیریم و از قانون برای باز کردن گره مشکلات مردم بهره ببریم.

افتخاری با تقدیر از زحمات دکتر قاسم نژاد در سمت فرمانداری و آرزوی توفیق برای فرماندار جدید شهرستان فومن، افزود: جابجایی فرماندار به درخواست استاندار محترم انجام گرفت.

نماینده شهرستان با اشاره به این که مدیران شهرستان فومن همگی ارتقاء یافته اند، به سابقه فرماندار جدید شهرستان فومن پرداخت و افزود: محسنی سابقه کار در فومن و شفت را دارد و با منطقه به خوبی آشنا است.

وی با تشکر از مدیران اجریی، بخشداران و دهیاران و اعضای شوراها در رفع مشکلات مردم، از زحمات رضایی در جایگاه سرپرست فرمانداری شهرستان فومن تقدیر کرد.

بازگشایی پل ورودی شهرستان خواسته مردم بود

محمود قاسم نژاد فرماندار سابق فومن در این جلسه با تشکر از اعتماد استاندار در اعطای سمت فرمانداری شهرستان و همچنین معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به خود، با ارائه گزارشی از اهم عملکرد خود در شهرستان فومن، به تلاش خود برای تعامل با مردم و همکاری با دست اندرکاران پرداخت و بیان کرد: به منظور برقراری ارتباط دوطرفه با مردم جهت پیاده کردن سیاست های نظام و انجام وظایف خود تلاش کردم.

وی بیان کرد: در سایه وحدت و همدلی با اعضای شورای تامین و با استفاده از نظرات و دیدگاه ها و سلایق سیاسی حاضر به خدمت در شهرستان و همچنین در نتیجه تعامل خوب با نماینده مردم، انجام وظایف حکومتی به نحو احسن را سرلوحه قرار دادم.

قاسم نژاد با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در خلال فرمانداری خود افزود: در زمینه عمرانی، در بخش آسفالت راه و بافت روستایی در طول دو سال کمیته برنامه ریزی ۹۷ و ۹۸ در کل شهرستان بیش از ۶۰ کیلومتر آسفالت انجام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در زمینه برق وضعیت نامطلوبی داشتیم که با توجه دکتر نوبخت دستاوردهای شاخصی حاصل شد.

فرماندار سابق شهرستان در ارتباط با پل های تخریبی در سیل سال ۹۷ از بسیج مسئولین کشوری و استانی خبر داد و افزود: قادر به جذب اعتبارات خوبی برای شهرستان شدیم به نحوی که در حوزه ساماندهی رودخانه ها اتفاق خوبی در شهرستان رقم خورد و بارندگی های سال ۹۸ دیگر خسارات سابق را نداشت.

وی همچنین در رابطه با پل ورودی شهرستان اشاره کرد: در سایه تعامل با مسئولان ظرف کمتر از یک سال مسیر را بازگشایی کردیم و این خواسته مردم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به روشنایی تونل سبز فومن، پییگری مجوز دانشگاه های جدید برای شهرستان و تسریع در تکمیل مصلای شهرستان فومن در کمیته برنامه ریزی شهرستان از دیگر سخنان فرماندار سابق شهرستان فومن بود.

وی با تشکر از نماینده، معاونین، بخشداران و همکاران فرمانداری در انجام وظایف خود و با مورد توجه قرار دادن ظرفیت های طبیعی و سابقه تاریخی بالای شهرستان افزود: در سایه تعامل بزرگان و مسئولین به نقطه مطلوب خواهیم رسید.

شهدا سرمایه اجتماعی فومن هستند/ مسئولین شهرستان باید با مردم صدیق باشند

محمدرضا محسنی فرماندار جدید شهرستان فومن در این جلسه با تشکر از حسن اعتماد دکتر زارع استاندار پرتلاش گیلان در انتصاب خود، اظهار امیدواری کرد با عملکردی شایسته، پاسخگوی این اعتماد باشد.

وی افزود: خداوند را شاکرم که فرصت خدمت دوباره در شهرستان فومن نصیب کرد.

محسنی با پرداخت به تاریخ غنی شهرستان فومن، حضور اثرگذار مردم شهرستان در تاریخ گیلان را مورد توجه قرار داد و افزود: انقلاب و نهضت جنگل و حضور شهید کوچک جنگلی و همراهی با امام در شکل گیری انقلاب اسلامی و حضور در دفاع مقدس و نثار بیش از ۴۰۰ شهید و سرداران بزرگ به انقلاب، همگی از افتخارات مردم فومن است.

فرماندار شهرستان، شهدا را سرمایه اجتماعی فومن دانست و افزود: فومن مهد هنرمندان و شعرای بزرگی نظیر کیومرث صابری و شیون فومنی و همچنین ستاره بی بدیل آسمان عرفان و فقاهت آیت الله العظمی بهجت فومنی است.

محسنی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: مسئولین شهرستان باید برای مردم شریف شهرستان صدیق باشند.

فرماندار جدید شهرستان فومن در این جلسه تاکید کرد: باید در سایه مشارکت و تشریک مساعی روسا و نهادها و اعضای شورای تامین و امام جمعه و نماینده محترم و نخبگان و اصحاب رسانه در راستای اجرای سیاست های دولت در شهرستان بکوشیم و پاسخگوی مطالبات برحق مردم باشیم.

وی در انتهای سخنان خود، از تلاش های قاسم نژاد و رضایی در اجرای سیاست های دولت تشکر کرد.

Share