آیت‌الله فلاحتی در دیدار مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر گیلان:

هلال احمر چالش‌ها در ایجاد حوادث را به مسئولان مربوطه هشدار دهد

آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر همواره با چالش مواجه است و از قبل باید نسبت به وقوع حوادث به مسئولان مربوطه هشدار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر گیلان به مناسبت هفته هلال احمر با درود به شهدای این جمعیت اظهار کرد: با توجه به اینکه هلال احمر سازمانی غیر دولتی محسوب می شود، در مجموع در کشور خوش درخشیده است.

وی به تلاش جمعیت هلال احمر در بحران برف گیلان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: قدردان فعالیت های جمعیت هلال احمر در راستای خدمات رسانی به در راه ماندگان استان هستیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سازمانی که مردم نهاد است ایثار می کند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با اعضای داوطلب در امدادرسانی به حادثه دیدگان در واقع ایثارگر است.

آیت الله فلاحتی، خواستار افزایش تعداد مراکز جمعیت هلال احمر در مسیرهای مواصلاتی بین شهرهای گیلان شد و بیان کرد: احداث پایگاه های جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات بهتر به مردم اثرگذار است.

وی بر تبدیل تهدیدها به فرصت ها در هنگام حوادث تاکید کرد و گفت: گیلان از استان های معدود حادثه خیز به ویژه بحران برف است و می طلبد در این عرصه تهدیدها تبدیل به فرصت شود ضمن اینکه امدادرسانی به هنگام بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر درس گرفتن از حوادث گذشته، خاطرنشان کرد: نبود رصد فنی امور در سامان بخشی جامعه هدف، موجب از بین رفتن فرصت ها می شود.

آیت الله فلاحتی یادآور شد: جمعیت هلال احمر همواره با چالش مواجه است و از قبل باید نسبت به وقوع حوادث به مسئولان مربوطه هشدار دهد.

وی با اشاره به بروشورهای توزیع شده جمعیت هلال احمر بین مسافران و مردم، اظهار کرد: اگر بازنگری نسبت به مطالعه مسافران داشته باشید، موثر است.

امام جمعه رشت، انتقال تجربه در تشکل های مردمی را اثرگذار عنوان کرد و افزود: انتقال تجربه از جمله اموری محسوب می شود که در تشکل های مردمی یک اصل است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر جذب و آموزش جوانان برای مقابله با حوادث غیر مترقبه توسط جمعیت هلال احمر، بیان کرد: پیشگیری در کاهش آسیب های ناشی از حوادث اثرگذار است.

تب سنجی ۲۵۵ هزار نفر برای شناسایی بیماران کرونایی توسط هلال احمر گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در دیدار مذکور با ارائه گزارشی از اقدام های انجام شده توسط این سازمان در استان گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا از ۲۵۵ هزار نفر تب سنجی به عمل آمد و بیش از ۸۵ هزار خودرو در گیلان غربالگری شدند.

مهدی ولی‌پور به بحران برف سال گذشته گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در بحران برف به ۲۰ هزار نفر در ۳۳۵ روستا توسط جمعیت هلال احمر استان امدادرسانی شد ضمن اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اسکان اضطراری شدند.

Share