امام‌ جمعه سیاهکل در نخسین نماز جمعه سال جدید؛

فعالیت‌های انجام‌شده در سیاهکل برای مقابله با کروناویروس ستودنی بود

امام‌ جمعه سیاهکل با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا محک خوبی برای رونمایی از ماهیت اصلی فرهنگ‌ها بود، گفت: در این راستا کووید ۱۹ ماسک‌های باطنی فرهنگ‌ها و حکومت‌ها را کنار زد و شخصیت همه را آن‌چنان‌که بود عیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی کریمی در نخستین نماز جمعه در سال جدید با تبریک روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: روزه گرفتن جایگاه والایی دارد اما ارزش افطاری دادن و دست گرفتن از مؤمنان در جایگاه بالاتری قرار دارد.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) در طول زندگانی خود چندین مرحله اموال خود را در اختیار نیازمندان قرارداد، گفت: سیره ائمه برای یاری‌کردن نیازمندان، فرهنگ قرآنی و دینی و ولایی ما است که باید به آن اقتدا کنیم و به داد نیازمندان برسیم.

امام‌جمعه سیاهکل با بیان اینکه یاری‌کردن در همه زمان‌ها بخصوص شرایط بحرانی تکلیفی بر مؤمنان است، افزود: از اواخر سال گذشته درگیر ویروس کرونا هستیم که باعث تعطیلی همه مشاغل و کسب‌وکارها شده و آسیب‌های جدی و گسترده‌ای را در کشور و جهان وارد کرده است.

کریمی با اشاره به حضور میدانی جوانان و گروه‌های مختلف مردمی برای دست گرفتن از نیازمندان بیان کرد: این ویروس منحوس محک خوبی برای رونمایی از ماهیت اصلی فرهنگ‌ها بود که در این راستا کووید ۱۹ ماسک‌های باطنی فرهنگ‌ها و حکومت‌ها را کنار زد و شخصیت همه را آن‌چنان‌که بود عیان کرد.

وی با بیان اینکه برخی از دولت‌های مدعی تمدن و توسعه دست به غارت و دزدی ماسک و اقلام بهداشتی دیگر کشورها کردند، تصریح کرد: در این آزمایش حکومت‌های منفعل چهره‌شان نمایان شد و نزد مردمشان رسوا شدند و محدود ملت‌هایی مثل مردمان بزرگ ایران در نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه تعالیم فاطمی و علوی و محمدی کارنامه خوبی به‌جا گذاشتند.

خطیب جمعه سیاهکل با بیان اینکه فرمانده میدان بزرگ مواسات رهبر معظم انقلاب بود، گفت: قبل از آغاز ماه مبارک رمضان طرح مواسات و کمک مؤمنانه با دستور رهبری آغاز شد و مردم متعهد ایران اسلامی در این رزمایش خوش درخشیده‌اند و کمک به خانواده‌های مستحق را در اولویت خود قرار داده‌اند.

کریمی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در سیاهکل برای مقابله با ویروس کرونا افزود: تولید ماسک و دستکش و کنترل ویروس و ضدعفونی و غیره درخورشان شهرستان بوده و بسیار ستودنی بوده  و نیروهای مسلح سپاه و بسیج و نظامی و انتظامی مانند همیشه در کنار مردم خوش درخشیدند.

Share