امام‌ جمعه سیاهکل:

مسیر سیاهکل به بازکیاگوراب کشنده است | قانون را به نفع مردم انعطاف دهیم

شکسته دل با بیان اینکه شهرستان سیاهکل ظرفیت پذیرش سرمایه‌گذاران را دارد گفت: قانون برای رفاه حال مردم است و اگر نتوانیم آن را به نفع مردم انعطاف دهیم و از سرمایه‌گذار میزبانی کنیم، کمک‌حال مردم نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شکسته‌دل در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سیاهکل، با اشاره به تغییر نماینده عالی دولت در شهرستان سیاهکل، اظهار کرد: آرزوی موفقیت برای فرماندار جدید کارم که کار خود را زود آغاز کرد.

وی با تذکر به اعضای شورای اسلامی شهر سیاهکل افزود: از شورای شهر خواهش می‌کنم به وعده‌ای که در اول ورود فرماندار داده‌اند عمل کنند، به آن‌ها تذکر می‌دهم که وعده خود را نشکنند.

امام‌جمعه سیاهکل با بیان اینکه مسؤولین و مردم در کنار شما هستند تا مشکل شورای شهر و شهرداری برطرف شود تأکید کرد: شهردار و شورا زحمات زیادی کشیده‌اند و امیدوارم این زحمات به اندک بهانه‌ای ضایع نشود، تصمیمات بعدی را نیز در فضای آرام می‌توان گرفت و این برای این است که مردم آسیب نبینند.

شکسته‌دل با اشاره به دیدار خود با استاندار گیلان گفت: در این دیدار مطالب زیادی در مورد شهرستان سیاهکل بیان شد و خواهش می‌کنیم از استاندار محترم که مطالب این جلسه را موردتوجه قرار دهد.

وی با اشاره به مطالبی که در این جلسه مطرح شد خاطرنشان کرد: سیاهکل واقعاً محروم است و با توجه به اینکه فرماندار جدید به این شهرستان آمده است؛ می‌طلبد که استاندار گیلان نیز کمک‌های جدیدی برای این شهرستان داشته باشد.

امام‌جمعه سیاهکل گفت: استاندار در این جلسه گفت مردم باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند و کمک‌حال دولت باشند.

شکسته‌دل با بیان اینکه شهرستان سیاهکل ظرفیت پذیرش سرمایه‌گذاران را دارد تصریح کرد: از مسؤولین منابع طبیعی، آب و محیط‌زیست خواهش می‌کنم کاری کنند تا مشکل مردم برطرف شود، قانون برای رفاه حال مردم است و اگر نتوانیم آن را به نفع مردم انعطاف دهیم و از سرمایه‌گذار میزبانی کنیم، کمک‌حال مردم نمی‌شود.

وی با درود به مسوولی که برای مردم صادقانه خدمت می‌کند بیان کرد: من نمی‌گویم خلاف صورت بگیرد، بلکه می‌گویم برای برطرف کردن مشکلات مردم باید انعطاف صورت بگیرد.

امام‌جمعه سیاهکل با اشاره به وضعیت راه سیاهکل به سنگر بیان کرد: در رابطه با این جاده به استاندار گفتم که در روزهای گذشته در آن بازهم قربانی دادیم و البته استاندار نیز از آن مطلع بود.

شکسته‌دل گفت: می‌گویند نمی‌توان در این جاده زیرگذر و یا روگذر ایجاد کرد، اما می‌توان در آن سرعت‌گیر و یا سرعت کاه گذاشت تا امنیت آن بهتر برقرار شود.

وی با اشاره به چند کیلومتر از محور سیاهکل به سراوان که در محدوده شهرستان رشت است، افزود: استان با احداث این جاده بسیاری از مشکلات ترافیکی خود را برطرف کرده و بسیاری از مردم برای ترددهای خود از این محور استفاده می‌کنند و همین امر می‌طلبد که قسمتی که مربوط به رشت است نیز تکمیل شود.

امام‌جمعه سیاهکل با بیان اینکه مسیر سیاهکل به بازکیاگوراب واقعاً کشنده است خاطرنشان کرد: حضور ماشین‌های سنگین در این جاده بسیار خطرناک است و تا زمان توسعه آن حداقل بگویید کامیون‌ها در این جاده نیایند و یا زمان خاصی برای تردد آن‌ها در نظر گرفته شود.

شکسته‌دل با بیان اینکه باید با تلاش و امید به خداوند کارها را انجام دهیم تصریح کرد: نباید بنشینیم و بگوییم دولت چرا برای ما کار ایجاد نمی‌کند، بلکه باید با ظرفیت‌هایی که داریم به دنبال ایجاد اشتغال و روزی حلال باشیم.

وی گفت: دولت نیز باید با تمام تلاش برای جوانان کار ایجاد کند، اما اینکه بگوییم خودمان کاری نمی‌کنیم و فقط وظیفه دولت است که برای ما و جوانان اشتغال‌زایی کند حرف اشتباهی است.

امام‌جمعه سیاهکل ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو و آغاز حرکت ضد استکباری و استعماری جنبش دانشجویی بیان کرد: ۱۶ آذر چهار ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد توسط دانشجویان اتفاق افتاد، زیرا در آن زمان نیکسون به ایران آمد و تاوان ایستادگی دانشجویان نیز جاری شدن خون پاک سه شهید بزرگوار بود.

شکسته‌دل با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری؛ خاصیت و خصلت جنبش دانشجویی در کشور ما ضد استکبار، استعمار و حامی عدالت است افزود: ۱۶ آذر نماد پایداری و استقلال کشور است و همه ما باید در برابر فشارهای آمریکا که با پررویی می‌گوید اگر ملت ایران می‌خواهد غذا بخورد باید ما را ببیند و هرچه گفتیم گوش کند؛ بایستند.

خطیب جمعه سیاهکل گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند طرفدار مقاومت نباشیم و هرچه آن‌ها می‌خواهند همان باشیم و ما نیز در شریک جنایت‌های آن‌ها باشیم.

شکسته‌دل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در توان خود در عرصه موشکی به‌عنوان ناموس کشور کوتاه نخواهد آمد افزود: کاخ سفید در حال فضاسازی علیه ایران است، اما اروپا که هم‌پیمان آمریکا است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد، اما در برخی از موارد با ایران هستند.

وی با اشاره وضعیت اقتصادی کشور، با بیان اینکه هرچه جلوتر می‌رویم فشارهای اقتصادی در حال کم شدن است بیان کرد: اگر مردم و مسئولین در کنار یکدیگر بمانند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام‌جمعه سیاهکل با اشاره به تحولات اخیر یمن گفت: ملت یمن با پایداری خود در برابر سلطه گران ایستاده‌اند و امیدواریم مشکل آن‌ها برطرف شود.

شکسته‌دل با بیان اینکه مقاومت گفتمان غالب منطقه است افزود: بن سلمان ولی عهد پادشاه عربستان سعودی در سفرهای خارجی خود به دنبال خریدن آبرو برای سعودی‌ها است و می‌گویند عربستان امنیت دارد و هیچ کودتایی در آن انجام نمی‌شود.

وی، سالروز شهادت سرگرد خلبان احمد کشوری، روز جهانی حقوق بشر، آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله گلپایگانی را گرامی داشت.

Share