رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا خبر داد؛

دستگیری زنی که سنگ قبور آرامستان امامزادگان آستارا را تخریب می‌کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرزی بندر آستارا از دستگیری زن مخرب سنگ قبور آرامستان بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمشید مهدوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یک زن ۳۷ ساله که صبح روز گذشته اقدام به شکستن و تخریب تعدادی از سنگ قبور آرامستان بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) کرد، توسط پلیس دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

وی با بیان اینکه فرد مذکور با استفاده از “سنگ” اقدام به تخریب قبرها می کرد، ادامه داد: انگیزه وی از این اقدام معلوم نیست و میزان خسارت وارد شده به قبور در حال بررسی است.

مهدوی در پایان از حضور به موقع خادمان امامزادگان شریف برای ممانعت از تداوم اقدام این زن تقدیر کرد و یادآور شد: بستگان اموات نیز از این زن شاکی هستند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم (ع) و سید قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند که در سده سوم هجری، به سوی مناطق شمالی ایران «گیلان زمین» رهسپار شدند تا وظیفه خطیر تبلیغ دین اسلام را عهده دار باشند.

در جوار این بقعه، آرامستانی قرار دارد که بومیان منطقه از شهرهای آستارا و لوندویل و سایر روستاهای منطقه نیز اموات خود را برای تدفین به آنجا می آورند.

Share