با شکایت اوقاف و رای دادگاه تجدیدنظر استان گیلان؛

شکایت از نماینده اصولگرای رشت جواب داد؛ اوقاف به ملک و پول خود رسید

با انقضای مدت اجاره و علیرغم اخطارهای مکرر و عدم تجدید اجاره به موجب حکم قطعی شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان گیلان این نماینده به پرداخت مبلغ دویست و نود و هفت میلیون و یکصد و پنجاه هزار ریال بابت اجرت المثل محکوم می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند درآمد حاصل از قراردادهای اجاره با مستاجرین موقوفات را صرف امور خیریه و خواسته‌های وقف کنندگان اموال و املاک کند. اجاره مرسوم‌ترین و مهم‌ترین عمل در استفاده و درآمدزایی از املاک اوقافی می‌باشد و برای اجاره دادن املاک وقفی علاوه بر شرایط عامی که در هر قرارداد موجر و مستاجر وجود دارد، شرایط خاصی را نیز شامل می‌شود که عباتند از: انجام مزایده، مستأجر باید دارای ضامن معتبر و یا وثیقه مناسب باشد، مستأجر به‌هیچ‌وجه حق واگذاری و انتقال ملک در موعد تعیین‌شده خود ندارد و مدت اجاره ملک موقوفی نیز نمی‌تواند از مدت زمان معینی بالاتر باشد.

طبق سندی که در اختیار دیارمیرزا قرار گرفته، گویای این امر است نماینده اصولگرای رشت در مجلس شورای اسلامی اقدام به اجاره یکی از املاک وقفی وابسته به پرورشگاه مژدهی رشت کرده است اما باوجود پایان قرارداد علی رغم اخطارهای مکرر حاضر نشده است که واحد آپارتمانی مورد اشاره را در موعد مقرر تخلیه و یا تمدید قرارداد کند. پس از کش و قوسهای فراوان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در دادگاه علیه نماینده مورد نظر اقامه دعوی می کند و موفق می شود که حقانیت خود را نیز به اثبات برساند. با انقضای مدت اجاره و علیرغم اخطارهای مکرر و عدم تجدید اجاره  به موجب حکم قطعی شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان گیلان این نماینده به پرداخت مبلغ دویست و نود و هفت میلیون و یکصد و پنجاه هزار ریال بابت اجرت المثل محکوم می گردد.

اما موضوع به همینجا ختم نمی‌شود و علی رغم صدور حکم دادگاه، نماینده مورد حمایت  ائتلاف نیروهای انقلابی استان گیلان با اکراه سرانجام واحد مورد اشاره را تخلیه می کند اما همچنین از پرداخت جریمه خودداری می کند تا جایی که بررسی صلاحیتها در هیات های اجرایی و رای منفی یکی از مراجع چهارگانه سبب می شود تا بالاخره آقای نماینده نسبت به پرداخت جریمه نقدی خود اقدام نماید تا بتواند از سد هیات اجرایی عبور کند.

اگرچه بروز چنین تخلفی از کسی که ردای نمایندگی را بر تن دارد اقدام ناپسندی است اما پیگیری حقوقی اوقاف گیلان و حساسیت این مجموعه نسبت به املاک وقفی اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان نیز با تائید اتفاقات رخ داده و محکومیت نماینده رشت جوابیه زیر را صادر کرد.

 

Share