رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) تهران تأکید کرد:

درمان بیماری‌های خطرناک را به تعویق نیندازید | امکان شیوع و اوج گیری کرونا وجود دارد

رئیس بیمارستان امام خمینی تهران گفت: الان یکی از نگرانی های جدی ما و همکارانمان وضع سلامت مردم به علت بیماری های خطرناک دیگر غیر از کروناست که طیف وسیعی از بیماران رادر برمی گیرد و مبتلایان از ترس کرونا برای درمان مراجعه نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر خسرو صادق‌نیت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به آغاز سیر کاهشی بیماران کرونا از بعد از عید گفت: با روند کاهش بیماری و بیماران کووید ۱۹ بخش‌های زیادی را توانسته‌ایم به حالت عادی برگردانیم.

او با بیان این که در محیط بیمارستان به لحاظ کاهش بیماری کرونا و رعایت بهداشت محیط حداکثر ایمنی فراهم شده، گفت: الان اکثر بیمارستان‌ها می‌توانند بیماران کرونا را از همان بدو ورود مدیریت کنند و خدمات عادی شان را هم ارائه کنند.

رئیس بیمارستان امام خمینی با اشاره به سیر ثابت کاهش بیماری گفت: الان تعداد فوتی ما بر اثر کرونا به زیر ۲ تا ۳ نفر در روز رسیده است البته روز به روز است و روزی هم بوده که اصلا فوتی نداشتیم.

صادق‌نیت با بیان این که نباید فریب کاهش بیماری را خورد گفت: هنوز هم امکان شیوع و اوج گیری بیماری وجود دارد و باید مردم قرنطینه و در خانه ماندن را رعایت کنند و اگر به ضرورت خارج می‌شوند همه اصول بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند به ویژه رعایت بهداشت دست و شستشوی مرتب آن را.

رئیس بیمارستان امام خمینی همچنین گفت: الان یکی از نگرانی‌های جدی ما و همکارانمان وضع سلامت مردم به علت بیماری‌های خطرناک دیگر غیر از کروناست است که طیف وسیعی از بیماران و یماری ها را در برمی گیرد و مبتلایان از ترس کرونا برای درمان مراجعه نمی‌کنند. بیماری داشته ایم که باید برای ادامه درمان مراجعه می کرده اما نکرده ، پیگیری که کرده ایم متوجه شده ایم در خانه فوت کرده است.

او گفت: البته الان اغلب بیمارستان‌ها کلینیک‌های مجازی شان هم فعال شده و بیماران قبل از مراجعه فیزیکی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های مجازی مشکلشان را مطرح کنند تا معلوم شود که لازم است به بیمارستان مراجعه کنند یا لازم نیست و می‌توانند به توصیه پزشکان در خانه عمل کنند و درمان شوند.

صادق‌نیت با بیان این که مدیریت بیماری و کاهش بیماران به علت توجه مردم به توصیه‌ها و رعایت اصول بهداشتی است، گفت: برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری باید همه اصول بهداشتی رعایت شود که یکی از آنها قرنطینه و خارج نشدن از خانه است برای همین آن‌ها که بیماری جدی ندارند لازم نیست برای مراجعه به مراکز درمانی عجله کنند.

در ادامه برنامه دکتر طالب‌پور رئیس بیمارستان سینا، دکتر داوری رئیس بیمارستان محب یاس، دکتر رضایی رئیس بیمارستان فیروز آبادی، دکتر امیدوار رضایی رئیس بیمارستان لقمان و دکتر شاه عباسی رئیس بیمارستان فیاض بخش هم با اشاره به سیر با ثبات و کاهشی بیماری،از بازگشت فعالیت بیمارستانهایشان به تدریج و محتاطانه به روال عادی خبر دادند و به بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های خطرناک و جدی هستند اطمینان دادند که شرایط در بیمارستان هایشان با رعایت همه موارد بهداشتی و جداسازی فیزیکی بخش کرونا، برای درمان آن‌ها فراهم شده است. آنها تاکید کردند بیشتر تخت های بستری و آی سی یو که قبلا در اشغال بیماران کرونا بود الان خالی هستند.

روسای بیمارستان‌ها همچنین از پرستاران و پزشکان و کادر خدماتی بیمارستان‌ها به علت زحمات ایثارگرانه و گاهی داوطلبانه شان تشکر و از پرستاران شهید خدمت نیز یاد کردند.

Share