وزارت بهداشت اعلام کرد:

۹۱ نفر به جان‌باختگان کرونا در ایران اضافه شد|۳۳۸۹ نفر از بیماران در وضعیت شدید هستند

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۲۰۹ نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۲۰۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( اول اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۲۹۴  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۲۰۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است

جهانپور افزود: با توجه به افزایش ترددها و بازگشایی ها رعایت فاصله گذاری فیزیکی بیش از گذشته لازم است و استفاده از محلول های ضدعفونی، شستن مداوم دست ها و رعایت اصول بهداشتی حتی بیش از گذشته ضروری است و از مردم می خواهیم همچنان از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: همان طور که در هفته های گذشته مردم سهم اصلی را در کنترل کرونا داشته اند امیدواریم همچنان این همکاری را شاهد باشیم و ظرف روزهای آینده از مهار این اپیدمی در کشور سخن بگوییم.

Share