می دانم که شما به آخرت معتقدید، پس از شما می پرسم

نامه بهراد ذاکری به حجت جذب شهردار منتخب رشت

برادر بزرگوار سوال من در جلسه ارائه حضرت عالی هنوز بی پاسخ مانده است که ملاک شما برای کاندیداتوری و احراز سمت شهردار رشت چه بوده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالی که طی روزهای آینده وضعیت نهایی شهردار رشت توسط وزارت کشور مشخص خواهد شد، بهراد ذاکری به حجت جذب شهردار منتخب رشت نامه نوشت.

در این نامه نوشته شده است:

بسمه تعالی
‎همکار و برادر بزرگوارم

‎جناب آقای حجت جذب
سلام
‎به نام رشت، شهری که دوستش می دارم برای شما می نویسم.
‎برای شمایی که در صداقت و سلامت نفستان تردیدی ندارم.
‎برای شمایی که هر چند اندک زمانی است که افتخار همکاریتان را دارم اما شما را فردی شریف یافته ام.
‎به نام شهرم، که شهر شما نیز هست
‎شما نیز همچون من در اتمسفر ابری آن نفس کشیده ای، قطعا همچون من با ابرهای این شهر برای امروز افسرده اش گریسته ای و برای فردای مبهم و غم انگیزش اضطراب داری.
‎رشتی که علاوه بر مصائب و مشکلاتی که امروز همه ی شهرها و روستاهای این دیار درگیر آنند، خود به گرهی سخت گشودنی بدل شده است.
‎به نام شهرم می نویسم برای شما و همه‌ی رشتوندانی که هنوز با کوچه پس کوچه های اندوهگین و مه آلود آن خاطره دارند و هر روز با غمها و مسائل اندوهناکش درگیرند.
‎شما بهتر از من می دانید که مدیریت این شهر درگیر چه مسائل هولناکی است که تکرار آن نه در حوصله ی این کاغذ و قلم می گنجد و نه دردی را درمان می کند.
‎شما بهتر از من می دانید که فساد و رخوت، چنان عنکبوتی تار بر اندام فرسوده و کم توان مدیریت این شهر بافته و اندک یارای تحرک و پویایی آن را دچار سرطانی بدخیم کرده است.
‎شما بهتر از من می دانید که ریشه کن کردن بیماریهای مهلک این شهر به چه جراحی سختی نیاز دارد و حال اینکه تن ناتوان این بیمار یارای تحمل این عمل خونبار را دارد یا خیر خود سوالی بزرگ و مبهم است…
‎گر چه من، خود از منتقدین و مخالفین ائتلاف شش نفره شما و همکارانم در شورای شهر بوده و هستم اما نفس این اتفاق که شش عضو دارای گرایشات و خواستگاههای مختلف فکری، با تحصیلات و سن و سال و سوابقی متفاوت، سوای هر گونه نگرش و تفکر سیاسی در یک هدف مشترک گرد هم آمدند و اینگونه متحد و هم رأی در یک مسیر حرکت کرده اند، احترام می گذارم.
‎اما اکنون، در این لحظه که رشت و رشتوندان زمستانی ترین شبهای خود را سپری می کنند از شما انتظاری دیگر دارم. انتظاری که شاید اگر حجت جذب نبودید هرگز بیان نمی شد و شناختی که از شما و مرام و مسلکت دارم مرا بر آن داشته که اینگونه برای شما بنویسم.
برادر عزیزم تصدی شهرداری رشت تنها به خاطر حفظ قدرت در یک جمع شش نفره و بستن راه حضور افرادی که می توانند آورده های فنی، تخصصی و حتی فرصت های سرمایه گذاری بیشتری برای شهر رشت فراهم کنند، با اصول اخلاقی و وظیفه ما هم خوانی ندارد.
برادر بزرگوار سوال من در جلسه ارائه حضرت عالی هنوز بی پاسخ مانده است که ملاک شما برای کاندیداتوری و احراز سمت شهردار رشت چه بوده است؟
آیا گزینه مناسب تری نیافتید و یا فقط صرف علاقه برخی از همکاران شورایی اقدام به این مهم کردید؟
می دانم که شما به آخرت معتقدید، پس از شما می پرسم که آیا فکر نمی‌کنید گرفتن یک تصمیم احساسی می‌تواند دنیا و آخرتمان را با هم بر باد دهد؟
برادر و دوست گرانقدرم امروز این نامه را برای شما نوشتم که از شما دعوت کنم:
اگر در خلوت تنهایی تان به این نتیجه رسیدید که حرف هایم نه از روی بغض و عداوت که در جهت منافع شهر و مردم است، می توانید با تصمیمی شجاعانه و برای اداره بهتر شهرتان سنگری را که با رای مردم و برای نظارت بر جایگاه فنی و تخصصی شهردار به شما سپرده شده حفظ کنید، تا نشان دهیم که شهر ما از هر گروه و ائتلاف و …ای مهم تر است.

سوم بهمن ماه نود و هفت
برادر کوچک شما
بهراد ذاکری

Share