گیلان به علت کوتاهی های صورت گرفته توسط مدیران قبلی نتوانسته توفیق چندانی به دست آورد

انتقاد جهان‌آرای از مدیرانی که می‌گویند «سری که درد نمی کند، دستمال نمی بندند!»

با انتقاد از مدیرانی که با رویکرد «سری که درد نمی کند، دستمال نمی بندند!» خود را از دردسرها و مشکلات پیگیری ساخت و گسترش مراکز درمانی و رفاهی خلاص کرده‌اند، گفت: همین دسته از مدیران بوده‌اند که باعث شده‌اند گیلانِ امروز در زمره نابرخوردارترین استان‌های کشور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نادر جهان‌آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در نخستین جلسه شورای رفاهی آموزش و پرورش استان ضمن آرزوی قبلی طاعات و عبادات حاضران در شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان و با عرض تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امام علی(ع)، بر رعایت شان و احترام مراجعان و مهمانان فرهنگی تاکید کرد.

وی نگاه به مراکز درمانی و رفاهی فرهنگیان به عنوان منبعی برای فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزا را نادرست خواند و اظهار داشت: فلسفه ایجاد مراکز درمانی و رفاهی فرهنگیان، حفظ حرمت و شانیت مقام معلم بوده است. بنابراین با تاکید بر رعایت نظم در امور اقتصادی و هزینه‌ها، نبایست صرفا به احتساب هزینه-فایده در مدیریت این مراکز بپردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لزوم رعایت نظم در امور و برنامه ریزی در انجام کارها را یادآور شد و گفت: به ویژه در امور مالی و اقتصادی که هر اشتباهی می تواند زنجیره ای از خطاها و خسارات به بیت المال و منافع عمومی را درپی داشته باشد؛ با نظم و دقت هرچه بیشتر و براساس برنامه پیشینی و طبق یک تقویم اجرایی مشخص حرکت کنید.

وی رویکرد و وسعت نگاه مدیران از گذشته تا امروز را از اصلی ترین عوامل در تفاوت و چه بسا تبعیض های مشهود در داشته‌های رفاهی و درمانی فرهنگیان در استان‌های مختلف دانست و اظهار داشت: گیلان از جمله استان هایی است که به علت کوتاهی های صورت گرفته توسط مدیران قبلی، نتوانسته است آنچنان که باید از موقعیت های بی‌نظیر طبیعی و گردشگری خود بهره مناسب ببرد و متناسب با ظرفیت های موجود، توفیق چندانی در احداث یا گسترش مجتمع های رفاهی به دست آورد.

جهان‌آرای علت این عدم توفیق را مدیرانی دانست که با نگاهی از جنس «سری که درد نمی کند، دستمال نمی بندند!» خود را از دردسرها و مشکلات پیگیری ساخت و گسترش مراکز درمانی و رفاهی خلاص کرده، باعث شده اند گیلانِ امروز در زمره نابرخوردارترین استان‌های کشور از لحاظ مراکز درمانی و رفاهی مختص همکاران فرهنگی قرار داده باشد.

وی مجتمع آموزشی-رفاهی انزلی را تنها مجتمع رفاهی در استان دانست که تا اندازه ای این محرومیت را پوشش داده و این امکان را فراهم کرده است تا همایش‌های استانی و کشوری به آبرومندانه ای برگزار و شانیت مهمانان فرهنگی و مدعوین تا اندازه‌ای حفظ شود.

وی در پایان از خدمات شبانه روزی کادر درمان و مدیریت درمانگاه فرهنگیان در روزهایی که استان به شدت درگیر بحران کرونا ویروس بود تشکر و قدردانی کرد.

Share