مخالفت نماینده رشت با مصوبه شورای عالی اداری؛

ادغام موسسات تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی، کوچکی نژاد را نگران کرد!

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون رییس جمهور و رییس امور اداری کشور، نگرانی خود را از ادغام پژوهشکده ها و موسسات تحقیقاتی جهاد کشاورزی ابراز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در متن نامه جبار کوچکی نژاد آمده است: خبر منتشره در سایت ها با عنوان مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ادغام پژوهشکده ها و موسسات وابسته به سازمان تحقیقات جهاد کشاوزی آن هم در سال جهش تولید، موجب نگرانی متخصصین بخش کشاورزی و تحقیقاتی کشور شد. همه متخصصین بر این اعتقاد می باشند که موتور محرک تولید (جهش تولید) تحقیقات می باشد. آیا حذف موسسات تحقیقات در جهت حمایت، شعار سال می باشد.
اگر دنبال اجرای (بند الف ماده ۲۸) قانون برنامه (اصلاح ساختار دولت) می باشید، معتقدم راه را اشتباه می روید، هزاران شرکت ها و بخش های ارائه دهنده خدمات در کشور وجود دارد که بخش خصوصی (اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی) توان اداره آن ها را دارند متاسفانه افراد وابسته به دولت که منافعشان در آنجا است (حقوق های نجومی) دولت قادر به حذف یا ادغام آن ها نیست. من به شما به عنوان برادری که به قوانین تسلط دارد و در مجلس هشتم خدمت شما بودم یادآور می شوم که اگر هر سازمان یا موسسه ای که مصوبه مجلس دارد هیچ مقامی اختیار حذف آن را ندارد مگر مجلس شورای اسلامی به عنوان مثال موسسه تحقیقاتی تاس ماهیان مصوبه مجلس می باشد انتظار دارم دستور فرمایید مصوبه شورای عالی اداری لغو و گروه کارشناسی خبره تشکیل تا موسسات غیر تحقیقات و مراکز زائد دولتی حذف شوند، یقینا حمایت مجلس را به دنبال دارد.

گفتنی است، بر اساس مصوبه شورای‌عالی اداری، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد، نسبت به ادغام «مرکز تحقیقات ابریشم کشور» در «مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور»، «پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری» در «مؤسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور» و تغییر نام مؤسسه به «مؤسسه تحقیقات جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور» و همچنین ادغام «مؤسسه تحقیقاتی بین المللی تاسماهیان دریای خزر» در «مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور» ظرف مدت دو ماه اقدام کند.

Share