رئیس شبکه بهداشت و درمان تالش؛

ابهام در نحوه جذب نیرو در بیمارستان جدید تالش|بیمارستان نیازمند ۱۸۰ نیروی جدید است

رئیس شبکه بهداشت و درمان تالش در حالی از به‌کارگیری ۹۶ پرستار با دستور نماینده ویژه دانشگاه علوم پزشکی خبر می‌دهد که هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این زمینه در رسانه‌های شهرستان انجام‌نشده است، که مدیران شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، بهره‌برداری از بیمارستان جدید تالش هرچند موجب خوشحالی مردم این شهرستان شده است، اما نحوه جذب و به‌کارگیری نیروهای خدماتی، پرستاری و بخش اداری آن تبدیل یکی از چالش‌های پیش روی مدیران و نارضایتی داوطلبان جذب در این بیمارستان شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تالش در این رابطه با بیان اینکه تاکنون ۱۲ نفر بیماربر و ۱۵ نفر به‌عنوان نیروی خدماتی در این بیمارستان به‌کارگیری شده است، اظهار کرد: به مدیران بیمارستان جهت مشخص شدن نحوه جذب و به‌کارگیری این افراد نامه زده‌ایم که تاکنون هیچ‌گونه پاسخی ارائه نشده است.

حسین نعمتی در حالی از به‌کارگیری ۹۶ پرستار با دستور نماینده ویژه دانشگاه علوم پزشکی خبر می‌دهد که هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این زمینه در رسانه‌های شهرستان انجام‌نشده است، که مدیران شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه از لحاظ چارتی این بیمارستان کلاً نیازمند ۱۸۰ نفر نیرو در بخش‌های مختلف است که این امر هم نیازمند موافقت سازمان‌های بالادستی است، گفت: از لحاظ چارتی ۴۰ نفر نیرو در بخش اداری بیمارستان نیاز است که پس از موافقت سازمان برنامه‌وبودجه باید از طریق آزمون جذب شوند که قطعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تالش با اشاره به اینکه پس از تهیه دو دستگاه سی‌تی‌اسکن و لاپاراسکوپ تجهیزات بیمارستان تکمیل می‌شود، افزود: دستور پی‌کنی و مناقصه بخش قلب بیمارستان جدید تالش نیز صادرشده است.

نعمتی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان به‌کارگیری اورژانس بیمارستان شهید نورانی برای انجام برخی خدمات سرپایی وجود دارد، بیان کرد: برای رفاه حال شهروندان و کاهش تردد و هزینه‌های مردم به دنبال عملی شدن این موضوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه دنبال جذب یک جراح مغز و اعصاب هستیم، گفت: بخشی از بیمارستان قدیم نیز طبق مجوزها برای مجتمع آموزشی به‌کارگیری خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تالش با تأکید بر اینکه تالش در شرایط مدیریت کرونا به سر می‌برد، افزود: همچنان باید نکات بهداشتی را با جدیت رعایت کنیم زیرا که هنوز خطر ابتلا به کرونا وجود دارد.

نعمتی با اعلام اینکه طی روزهای گذشته هفت بیمار مشکوک به کرونا در تالش بستری‌شده است، بیان کرد: متأسفانه روز گذشته نیز یک نفربر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت شد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای دنیا در بحث مدیریت کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند، گفت: از ترددهای گسترده مردم در سطح شهر و بی‌توجهی به هشدارها بسیار نگران هستیم و باید مراقب باشیم تا دوباره شاهد گسترش ابتلا به کرونا نباشیم.

Share