رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

بیمارستان جدیدالاحداث تالش به CT اسکن مجهز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز بیمارستان جدیدالاحداث تالش به دستگاه CT اسکن خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر ۶ دستگاه CT اسکن به بیمارستان‌های دولتی گیلان اختصاص‌یافته و پیگیریم تا ۶ دستگاه دیگر به حوزه سلامت گیلان اضافه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری در حاشیه بازدید میدانی بیمارستان امام رضا(ع) شفت با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های سلامت گیلان، اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر و حسن اعتماد مسئولان کشور زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان گیلان نسبت به یک سال اخیر رشد قابل‌توجهی یافته است.

وی با بیان اینکه لازمه ارائه خدمات درمانی مناسب مستلزم تجهیزات تشخیصی و درمانی است، افزود: گیلان علیرغم داشتن ظرفیت‌های خدادادی و همچنین نیروی انسانی کارآمد در بسیاری از بخش‌های حوزه درمان، بهداشت و آموزش عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد که باید با تلاش مضاعف و پیگیری مستمر رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تأکید بر اینکه باید تمام همت خود را به جهت استقرار تجهیزات سرمایه‌ای و تشخیص پزشکی به کار گرفته، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی استقرار تجهیزات و جذب اعتبار برای خرید آن‌ها بسیار سخت است اما می‌توان با منابع اندک در دسترس بخش بهداشت و درمان را تقویت و دسترسی مردم به خدمات ارزان دولتی را افزایش داد.

سالاری با بیان اینکه تجهیز بیمارستان‌های دولتی گیلان به CT اسکن یکی از هدف‌گذاری‌های ما در جهت توسعه سلامت استان است، گفت: طی یک سال اخیر چندین دستگاه CT اسکن وارد گیلان شده و پیگیریم تا ۶ دستگاه دیگر به بیمارستان‌های دولتی گیلان اختصاص پیدا کند.

وی همچنین از تجهیز بیمارستان شهید نورانی تالش به یک دستگاه CT اسکن جدید خبر داد و افزود: طی یک سال اخیر ۶ دستگاه  CTاسکن وارد بیمارستان‌های دولتی گیلان شده که امروز آخرین دستگاه آن به بیمارستان جدیدالاحداث تالش وارد شده و به‌زودی در چرخه درمان بیماران قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دستگاه CT اسکن بیمارستان شهید نورانی تالش می‌تواند به بیماران در شهرهای رضوانشهر و ماسال نیز خدمت ارائه کند، گفت: حداقل در طول شبانه‌روز دستگاه CT اسکن تالش می‌تواند به ۱۰۰ بیمار خدمت ارائه کند و ازاین‌رو علاوه برافزایش درآمد بخش دولتی، از ارجاع بیماران به بخش خصوصی و تحمیل هزینه‌های گزاف به بیماران نیز جلوگیری می‌شود.

Share