یادداشت/ حسن حبیبی کوشکوهی

پاسداری یک فرهنگ است

پاسداری یک فرهنگ است فرهنگی عمیق که ناشی از روحیه دینی و انقلابی است. پاسداری عرصه تجلی و ایثار است و هویت پاسداران با ایثار و فداکاری رقم خورده است و آنها در راه ایثار و فداکاری، بی اعتنایی به دنیا و زخارف آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن حبیبی کوشکوهی(مدرس دانشگاه) به مناسبت سوم شعبان المعظم سالروز تولد امام حسین (ع) وروز پاسدار نوشت:

وَأَعِدُّوا لَهُم مَااستَطَعْتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِبَاطِالْخَیلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکمْ. (انفال: ۶۰)

یکی از جنبه‌های مهم تجلی فرهنگ عاشورایی تأسیس نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) است که تاکید به فرهنگ عاشورایی در جهاد و مبارزه و نبرد با دشمنان و امر به معروف و نهی از منکر واستقلال وامنیت مردم عزیزونگهبانی از انقلاب و حفظ و حراست از دستاوردهای آن تشکیل گردید.

 سپاه پاسداران که در سایه روحیه انقلابی و معنوی شکل گرفته تنها در عرصه دفاعی توانسته است در طول چهار دهه انقلاب نقش تعیین کننده‌ای را در دفع حمله ایادی استکبار جهانی به نمایش بگذارد، که از دوران ناآرام شکل گیری انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در درگیری با گروه‌های مسلح منافقین، مقابله به حرکت‌های تجزیه طلبانه و…. تا در دوران سخت هشت سال دفاع مقدس که شاهکار سپاه و بسیج مردمی در این جنگ، که در نوع خودش نوعی جنگ جهانی بود، کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای جنگ‌های سایبری و هوافضا و مهمتر اینکه در ساقط کردن گروه‌های تکفیری و داعش که از حمایت همه جانبه ابرقدرت‌های جهانی و وپشتبانی کشورهای منطقه‌ای برخورداربود، با حمایت چندکشوراز جمله ایران اسلامی وبا رهبری و محوریت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، و آخرین حرکت هوشمندانه سپاه پاسداران در انتقام از ترور کورکورانه سردارسلیمانی توسط آمریکایی‌ها، در حمله موشکی به بزرگترین پایگاه استراتژیک نیروهای آمریکایی در کشور عراق بود که بار دیگر طلسم سکوت را در مقابل طاغوت شکست و هیمنه ایالات متحده آمریکا بار دیگر در عرصه جهانی تضعیف و شکست خورد.

پاسداری یک فرهنگ است؛ فرهنگی عمیق که ناشی از روحیه دینی و انقلابی است. پاسداری عرصه تجلی و ایثار است و هویت پاسداران با ایثار و فداکاری رقم خورده است و آنها در راه ایثار و فداکاری، بی اعتنایی به دنیا و زخارف آن است، و آن کسی که دل به محبت دنیا و جلوه‌های زودگذر و مقام و مسئولیت و شهرت نسپرد، به آسانی نیز می‌تواند از تعلقات دنیایی دل بکند.

 پاسداران با انگیزه الهی که دارند خود را مخاطب حوادث و رویدادها می‌دانند. از این روست بدون اجبار و اکراه با اراده و اختیار کامل خدمت می‌کنند و در این راه هرگونه سختی و مشکل و مصیبت را در حین انجام خدمت پذیرفته و تحمل می‌کنند.

کسی که با انگیزه الهی خدمت می‌کند، هیچگاه خدمت خود به مردم را به رخ آن‌ها نمی‌کشد و درمقابل انجام آن به آنها منّت نمی‌گذارد و با گله کردن از آنها به دلیل جبران نکردن خدمت، خود را طلبکار نمی‌داند.

 در آخر در این روزهای سخت و بحرانی کشور و شیوع بیماری ویروسی کرونا، پاسداران عزیز بدون توجه به جایگاه خدمتی و درجه، دوشادوش کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و در گندزدایی و ضدعفونی کردن شهرها، اماکن عمومی، معابر وانجام حرکت‌های جهادی در تهیه و توزیع ماسک وموادضدعفونی و… برگ زرینی از روحیه تکلیف گرایی ایثار و خدمت بی منت بر جای نهادند. واین روز را به تمامی پاسداران حافظ امنیت وحریم ولایت تبریک وشادباش عرض می‌کنم.

Share