معاون دادگستری گیلان:

فاصله گذاری اجتماعی در ۱۳ فروردین رعایت شود|باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم

معاون دادگستری گیلان، با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در حکم قانون و لازم الاجراست، گفت: با افرادی که قانون را رعایت نمی کنند و به ویژه در آستانه روز طبیعت از شهر خارج می شوند برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جان احمد آقایی در گفت وگو با ایسنا، ضمن قدردانی از دست اندرکاران عرصه سلامت و شیرزنان و دلیرمردان کادر درمان کشور، اظهار کرد: امروز بیش از ۱۹۹ کشور دنیا از جمله ایران با کرونا مواجه شده اند.

وی با بیان اینکه شاهد وفاق، همدلی، همفکری و همراهی مدیران استان در مقابله با بحران کرونا هستیم، تصریح کرد: با اهتمام جدی و روحیه جهادی کادر بهداشت و درمان استان به زودی از این بحران عبور خواهیم کرد.

معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، تمسک به سیره نبوی و سبک زندگی اهل بیت(ع) را راهکار عبور از همه بحران ها و بلایای طبیعی دانست و اضافه کرد: در این روزها علاوه بر توکل و توسل به خداوند باری تعالی، باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم. در این راستا طرح فاصله گذاری اجتماعی به تصویب رسیده است.

آقایی، با بیان اینکه مردم به واسطه مواجه شدن با کرونا روزهای سختی را در پیش دارند، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و منع تردد و رفت و آمد به دنبال بومی کردن قرنطینه در کشور است.

وی با اشاره به شیوع بیماری طاعون بین مسلمانان در زمان پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: طاعون بیماری خطرناکی بود که مسلمانان با آن مواجه شدند لذا پیامبر(ص) از مردم خواست در شهرها و خانه های خود بمانند و به خاطر خدا صبر پیشه کنند و تسلیم مقدرات الهی باشند.

معاون اجتماعی دادگستری گیلان با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در حکم قانون و لازم الاجراست، خاطرنشان کرد: کسانی که این قانون را رعایت نکنند علاوه بر توقیف یک ماهه خودرو، باید جریمه نقدی پرداخت کنند.

آقایی، مردم استان گیلان را برخوردار از غنای فرهنگی دانست و یادآور شد: با افرادی که قانون را رعایت نمی کنند و به ویژه در آستانه روز طبیعت از شهر خارج می شوند برخورد قانونی خواهد شد.

وی از مردم خواست به بایدها و نبایدهای قانونی پایبند باشند و از خانه بیرون نیایند و اضافه کرد: با توسل به خدا و ائمه معصومین(ع) و توجه به توصیه های پزشکی و رعایت موارد قانونی از این بحران عبور خواهیم کرد.

Share