نامه مهم معاون دادگستری گیلان خطاب به استاندار در راستای پیشگیری و جلوگیری از فاجعه انسانی؛

پیشنهاد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های گیلان به علت شیوع بیماری کرونا

در راستای پیشگیری و جلوگیری از فاجعه انسانی، براساس بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشنهاد می شود با توجه به توصیه و تأکید و خواهش دانشگاه علوم پزشکی استان، جهت پیشگیری از ابتلای این عزیزان به بیماری کرونا، مدارس و دانشگاهها تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جان احمد آقایی معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، طی نامه ای خطاب به استاندار گیلان خواستار تعطیلی مدارس و دانشگاه های استان گیلان به دلیل شیوع بیماری کرونا شد.

در متن نامه آمده است:

 با ابلاغ سلام و تحیت الهی با احترام به استحضار می رساند بنا به اخبار واصله از دانشگاه علوم پزشکی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی و متأسفانه تعدادی از مردم استان براثر بیماری کرونا فوت شده و عده زیادی در بیمارستان ها بستری هستند، اساتید علوم پزشکی، در خصوص همه گیر شدن این بیماری هشدار های ویژه ای را به مردم توصیه می نمایند که لازم است این هشدار ها، جدا عملیاتی شود تا سرمایه های انسانی استان که تحت مخاطره قرار دارد، دچار همه گیری بیماری نشوند و شیوه های کنترل آن در آینده دشوار تر نگردد. گرچه تاکنون اقدام مؤثر در مورد شناخت و پیشگیری آن به نحو علمی و کارشناسی صورت نگرفته است و امکان دارد در صورت عدم توجه به شیوع گسترده بیماری، فردای سختی برای درمانگران و مسئولین استان پیش آمد نماید. در راستای پیشگیری و جلوگیری از فاجعه انسانی، براساس بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشنهاد می شود با توجه به توصیه و تأکید و خواهش دانشگاه علوم پزشکی استان که نگران سلامتی دانش آموزان و دانشجویان با حضور در مجامع عمومی بالاخص در مدرسه و دانشگاه می باشند، جهت پیشگیری از ابتلای این عزیزان به بیماری کرونا، مدارس و دانشگاهها تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام گردد. تا هم از عوارض همه گیر شدن بیماری کاسته شود و هم سرمایه های انسانی استان دچار بیماری نگردند و هم خواسته ها و دغدغه های خانواده های محترم دانش آموزان و دانشجویان مورد توجه ویژه قرار گیرد. از اقدام مؤثر حضرت عالی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان تشکر می گردد.

Share