در ستاد مدیریت ویروس کرونای شهرستان فومن عنوان شد؛

وضعیت زرد کرونایی در شهرستان فومن | ادارات شهرستان پایش و بازرسی خواهند شد

فرماندار فومن گفت: هرگونه تغییر اساسی در فعالیت اصناف منوط به مصوبات و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیست و هفتمین جلسه ستاد مدیریت ویروس کرونای شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور اعضای ستاد، در فرمانداری شهرستان فومن تشکیل شد.
محمدرضا محسنی در این جلسه با بیان این که جلسات ستاد شهرستان جهت پایش اقدامات انجام شده باید به صورت هفتگی برگزار شود، افزود: در صورت تغییر وضعیت، این جلسات به صورت ۷۲ ساعت یک بار برگزار خواهد شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این که سومین موج شیوع کرونا را تجربه می کنیم، افزود: توسعه و تعمیم دستورالعمل های بهداشتی و میزان مراقبت در شهرستان را می توان افزایش داد، اگرچه هنوز دستوری برای تعطیلی اصناف صادر نشده، اما رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر زدن ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی ضرورت دارد.
وی با تاکید بر این که اطلاع رسانی و آگاهی دهی درخصوص ویروس کرونا در سطح شهرها و روستاها پیگیری شود، این اقدام را اثرگذار و به مثابه هشداری برای اطلاع رسانی درباره تمام نشدن مساله کرونا دانست.
محسنی افزود: ضدعفونی کردن و گندزدایی از معابر اصلی شامل پیاده روها، پارک ها و بوستان ها و اماکن تجمع و حضور گردشگران و مسافران باید ادامه یابد و تاثیر این کار نیز در آگاه کردن عموم و همچنین افزایش سلامتی و کاهش شیوع بیماری است.
فرماندار فومن با تاکید بر این که استفاده از ماسک برای کارکنان ادارات و مراجعین به اماکن دولتی الزامی است، این اقدام را برای پیشگیری و کاهش بیماری کرونا ضروری دانست.
وی در این راستا افزود: اصناف و مغازه داران نیز مکلف به همکاری در این امر و پیوستن به پویش همه ماسک می زنیم هستند.
محسنی با بیان این که ادارات شهرستان پایش و بازرسی خواهند شد، از اعزام تیم های بازرسی جهت اطمینان از رعایت نکات بهداشتی در ادارات و اصناف خبر داد.
وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در نانوایی ها، از انجام پیگیری لازم جهت رفع موانع دسترسی به کارتخوان برای اصناف خبر داد.
فرماندار شهرستان فومن با بیان این که اعلام وضعیت شهرستان و اخبار مهم مربوطه فقط از جانب ستاد مدیریت ویروس کرونای شهرستان اعلام خواهد شد، اداره صمت را مکلف به تامین ماسک و سایر اقلام بهداشتی دانست.
محسنی در ادامه، خواستار بهره گیری از ظرفیت خیرین جهت تولید اقلام بهداشتی به ویژه ماسک شد و از مشارکت افراد در این خصوص استقبال کرد.
وی با بیان این که دستگاه های مسئول باید نسبت به محدودسازی ساعت فعالیت برخی اصناف به ویژه قلیانسراها اقدام کنند، افزود: هرگونه تغییر اساسی در فعالیت اصناف منوط به مصوبات و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.
محسنی افزود: رعایت نکات بهداشتی در هتل ها، مسافرکاشانه ها و اماکن مشابه باید توسط اداره میراث فرهنگی مورد نظارت قرار گرفته و گزارش مستمر آن به فرمانداری ارسال شود.
فرماندار شهرستان اشاره کرد: در حوزه صنعت، از واحدهای تولیدی مایل به مشارکت در تولید ماسک، دعوت به همکاری می شود.
محسنی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون آیین نامه رانندگی و کنکور سراسری، از آغاز تمهیدات اولیه تشکیل پرونده برای شهدای خدمت در شهرستان خبر داد.
وی در ادامه، بخشداران را به اهتمام مستمر در نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در سطح بخش مکلف دانست.
محسنی افزود: در صورت قرمز شدن وضعیت شهرستان فومن، طی هماهنگی با مراجع و اخذ مجوزهای قانونی، نسبت به برقراری مقررات خاص در شهرستان اقدام خواهد شد.

وضعیت زرد در شهرستان فومن

رئیس شبکه بهداشت شهرستان با اشاره به افزایش آمار مشکوکین به بیماری کرونا در سطح شهرستان، خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش تمهیدات جهت کاهش شیوع بیماری میان افراد از طریق استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی شد.
وی افزود: هم اکنون وضعیت شهرستان فومن با توجه به آخرین میزان ابتلاء و تعداد افراد بستری شده، زرد اعلام شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان اظهار کرد: در هفته گذشته حدود ۴۴۲۴ کارتن معادل ۴۳۵۹۳ لیتر مواد ضد عفونی کننده در شهرستان فومن تولید و توزیع شده است.
رئیس اتاق اصناف نیز اعلام کرد: توزیع هرچه بیشتر کارتخوان در نانوایی‎ها و همچنین سایر اصناف می تواند میزان انتقال و شیوع ویروس را کاهش دهد.

Share