فرماندار رشت در نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد:

نحوه و میزان توزیع اقلام بهداشتی مشخص نیست | لزوم توجه ویژه وزارت بهداشت به شهرستان رشت

فرماندار رشت با تقدیر از همه عزیرانی که به صورت شبانه روزی در خط مقدم مقابله با کرونا نقش آفرینی می کنند، اظهار داشت: روند تامین و چگونگی توزیع اقلام بهداشتی باید شفاف و به دور از هر گونه ابهام باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میرشمس مومنی‌زاده در نهمین جلسه ستاد مقابله با شیوع کرونا در شهرستان رشت که با حضور دکتر قربانی نماینده وزیر بهداشت، کوچکی نژاد نماینده شهرستان رشت و مدیران کل دانشگاه علوم پزشکی و صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد، ضمن تقدیر از مجاهدت های جهادگران و مجاهدین خط مقدم عرصه سلامت در مقابله با  بیماری کرونا، تصریح کرد: اقدامات در راستای مقابله با بیماری کرونا به دو بخش قابل تقسیم است، بخش اول آن مربوط به مسائل داخل شهرستان است که طبیعتاً باید با اتخاذ تدابیر لازم و تشریک مساعی و استفاده ازهمه ظرفیت های داخلی شهرستان در جهت رفع آن، تصمیمات  لازم را اتخاذ  و با همه توان در این راستا تلاش کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات جهت فائق آمدن بر این بیماری،  نیازمند کمک ها و تصمیمات در سطوح استانی و کشور است، افزود:  بنده به کرات تنها راه پیشگیری از شیوع این ویروس را، توقف چرخه انتقال این بیماری دانسته و تنها راه آن را کاهش تجمعات در سطح شهر اعلام کرده ام.

فرماندار رشت با اشاره به پیشنهاد خود در خصوص تعطیلی کلیه مدارس، دانشگاه ها و تجمعات و بازارهای محلی، گفت: به هر حال  خرد جمعی نیز به همین نتیجه رسید که در جهت اجرای این تصمیم به کمک و همراهی همه مردم نیازمندیم.

مومنی‌زاده با انتقاد از اینکه نباید پس از گذشت سه هفته از وقوع این بحران، در زمینه متولی عرضه و توزیع اقلام بهداشتی ابهام وجود داشته باشد، تاکید کرد: این موضوع باید تعیین  و تکلیف شود و شبهه ای در این خصوص وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه  ظرفیت‌های تولید اقلام بهداشتی در استان باید در درجه اول نیازمندی های استان را تامین کند، اظهار داشت: باید روشن باشد که در شهرستان رشت چه مقدار اقلام بهداشتی و به چه نحو  توزیع شده، که متاسفانه علی رغم پیگیری ها، پاسخ روشنی از سوی متولیان مربوطه در این زمینه دریافت نشده است.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم توجه ویژه وزارت بهداشت به شهرستان رشت با توجه به گستردگی و جمعیت بالای این شهرستان، گفت: در راستای مقابله با بیماری کرونا، این موضوع ضروری است که به عنوان فرماندار، به صورت شفاف در جریان سهم شهرستان رشت از اقلام بهداشتی اختصاص یافته و چگونگی توزیع آن قرار گیرم.

مومنی‌زاده با اشاره به برخی اظهار نظرها که مردم سایر کشورها، خود  اقلام بهداشتی را تهیه  می کنند  و دولت در این راستا کمکی نمی کند، خاطرنشان کرد:  این امر، زمانی برای مردم میسر خواهد بود که این اقلام  از طریق داروخانه ها در دسترس آنها باشد و مشکلی جهت تامین آن نداشته باشند.

وی با تشکر ویژه از تلاش همه عزیزان در دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های اجرایی، تاکید کرد:  قدردان زحمات شبانه روزی این عزیزان هستیم، اما در عین حال باید  هر چه سریعتر اشکالات و موانع  موجود را یافته و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه دغدغه مدیریت روانی جامعه و اهمیت آن جهت مقابله با کرونا امری صحیح و پذیرفتنی است، افزود: اما نگاهی به آمار و تعداد فوتی ها و بستری ها و مبتلایان، نشان‌دهنده این است که با شرایط مناسبی روبرو نیستیم  و نیاز به تلاش همگانی و هم افزایی داریم.

مومنی‌زاده با اشاره به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص محدودیت زمان فعالیت اصناف، گفت: با کمک نیروی انتظامی، شورای اصناف و همکاری صنعت، معدن و تجارت، با کسانی که در اجرای دستورالعمل های این ستاد کوتاهی می کنند  برخورد می شود و اماکن متخلف پلمپ خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ اداره‌ای حق ندارد نسبت به  قطع خدمات و انشعابات مانند آب، برق، گاز و تلفن اقدام کند، افزود:  در صورت وقوع این امر با ادارت مربوطه برخورد خواهد شد.

فرماندار رشت با اشاره به برگزاری جلسات مکرر در سطح شهرستان در راستای مقابله با کرونا، افزود: کمیته ای در همین راستا جهت بررسی روزانه اقدامات در فرمانداری تشکیل شده است و در جهت اثربخشی بیشتر آن، نیاز است جلسات این کمیته با حضور یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل  صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود.

مومنی‌زاده در پایان با تاکید بر لزوم همکاری و هم افزایی همه دستگاه های متولی در مقابله با شیوع این بیماری، افزود: در این شرایط بحرانی، وظیفه شرعی، وجدانی و قانونی همه ما در قبال مردم است که به صورت شبانه روزی و با تمام ظرفیت در راستای مقابله با این بیماری نقش آفرینی کنیم.

Share