فرماندار رشت؛

از سفر به گیلان به جد پرهیز شود

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم پرهیز جدی مردم از حضور غیر ضروری در معابر شهری، از مردم سایر استان ها خواست: با توجه به آلودگی بسیار بالای استان به ویروس کرونا از سفر به استان گیلان و شهرستان رشت در ایام نوروز به طور جد خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میرشمس مومنی زاده در جلسه ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا که با حضور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برگزار شد با بیان اینکه مدیریت روانی و حفظ تعادل در جامعه در شرایط حاضر از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: علاوه بر اینکه نباید روحیه ترس از این بیماری در بین مردم ایجاد شود، اما در عین حال بخشی از شهروندان نباید حساسیت این بیماری را دست کم بگیرند.

وی با تقدیر از عملکرد خوب صدا و سیما در زمینه اطلاع رسانی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: متاسفانه بعضاً شاهد هستیم که بخشی از مردم مانند شرایط عادی در سطح شهر رفت و آمد می کنند و این بیماری را جدی نمی گیرند که در این زمینه از رسانه ها و صدا وسیما انتظار می رود این اطلاع رسانی را به مردم انجام دهند که هر چقدر حضور مردم در بازار، کوچه و معابر کمتر باشد، کنترل این بیماری آسان تر خواهد بود.

فرماندار رشت با تاکید بر جلوگیری از هر گونه تجمع و اجتماع در سطح شهر، خاطرنشان کرد: مطابق با دستورالعمل ابلاغی همه واحدها و اماکن عمومی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و هر یک از دستگاه ها متناسب با وظایف خویش باید بر روند اجرای این دستورالعمل نظارت کافی را داشته باشند.

مومنی زاده با اشاره به شهرت میهمان نوازی مردم گیلان و شهرستان رشت، تاکید کرد: دقیقاً از همان منظر میهمان نوازی به جهت حفظ سلامتی خود مسافران از مردم سایر استان ها استدعا داریم که به استان گیلان مسافرت نکنند.

وی ادامه داد: در عین حال مسافرت مردم سایر استان ها می تواند سلامت شهروندان را نیز بیش از پیش با خطر مواجه سازد که در این راستا چنانچه ضرورت پیدا کند از سفر آنان جلوگیری خواهد شد.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت اجرای عملیات ضد عفونی در معابر شهری را از دیگر اقدامات موثر در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برشمرد و افزود: در اماکن عمومی که می توانند منشا شیوع آلودگی باشند باید به دقت نکات بهداشتی رعایت شود.

فرماندار رشت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را یکی از مهمترین ابزارهای مقابله با شیوع بیماری کرونا دانست و تصریح کرد: علاوه بر اقدامات خوب صدا و سیما و سایر رسانه ها در این راستا، استفاده شهرداری ها از تبلیغات محیطی و تلویزیون شهری، نیز می تواند بسیار راهگشا باشد.

مومنی زاده با تاکید بر جلوگیری از برگزاری بازارهای هفتگی، اظهار داشت: باید در زمینه نحوه سوخت گیری در پمپ بنزین ها و وضعیت بهداشتی نانوایی ها نظارت مستمر صورت پذیرد و با متخلفین برخورد شود.

وی با بیان اینکه باید از همه داشته های خود در راستای حفظ سلامت و جان مردم بهره بگیریم، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و همه دست اندرکاران این دانشگاه اعم از مسئولین، کادر درمانی و پرستاران در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند که باید قدردان تلاشهای شبانه روزی این عزیزان باشیم.

فرماندار رشت با اشاره به برخی از کمبودها به ویژه در زمینه اقلام بهداشتی مورد نیاز کادر درمان و پرستاران، خاطرنشان کرد: با همه تلاش هایی که تاکنون در راستای تامین این اقلام صورت پذیرفته است متاسفانه همچنان در زمینه توزیع صحیح این اقلام نواقصی وجود دارد که انتظار می رود با برنامه ریزی صحیح این نواقص هر چه سریعتر رفع شود.

Share